Teden korejskega filma 2020: Stoletje korejskih žensk

| 3. 12. 2020. | Festivali, Novice

Mlada vdova, ki ji nova ljubezen ni dovoljena – ker to pač ni »primerno vedenje«. Mlada ženska, ki si ljubezni ne more privoščiti, nato pa si čez nekaj let ravno s prodajanjem ljubezni plačuje račune. Mlada ženska, ki iz velikega mesta pobegne nazaj v domač podeželski kraj, »lačna« svojega mesta pod soncem. Mlada ženska, ki je prestara za poroko in dobro službo. Mlada ženska, ki je najprej poskušala uspeti v poslovnem svetu, potem pa kot mama za poln delovni čas – in je bila v obeh primerih deležna neizmernih pritiskov, kar močno okrni njeno duševno zdravje.

To so zgodbe, ki so ogledalo življenj korejskih žensk v zadnjih 100 letih. Prva je sladko-grenka zgodba, ki se dogaja v 1920-ih prejšnjega stoletja; je istočasno primer projekcije žensk v vlogah »dobre mame/dobre žene«, pa tudi nežno usmerjena kritika v tradicionalni sistem vrednost, ki se ni oziral na osebno srečo. To je film The Houseguest and My Mother (Sa-rang-bang Son-nim-gwa Eo-meo-ni/사랑방 손님과 어머니, 1961, Shin Sang-ok) velja za korejsko filmsko klasiko; 6-letna Ok-hee (Jeon Yeong-seon) živi v t.i. “Hiši vdov”; vse tri odrasle ženske, ki živijo z njo, so namreč vdove. To so Ok-heeina babica (Han Eun-jin), mama (Choi Eun-hee) in družinska služkinja (Do Kum-bong). Nekega dne se v hišo kot najemnik vseli moški (Kim Jin-kyu) in mala Ok-hee, ki je morale tistega časa ne omejujejo, nadvse pa si želi imeti očeta, se tako postavi v vlogo ženitne posrednice.

Yeong-ja’s Heydays (Yeong-ja-ui Jeon-seong-si-dae/영자의 전성시대, 1975, Kim Ho-sun) nas prestavi v sedemdeseta in obdobje hitrega gospodarskega razvoja v Južni Koreji. Chang-su (Song Jae-ho), delavec v livarni železa, spozna Yeong-jo (Yeom Bok-sun), hišno pomočnico njegovega šefa, in se vanjo zaljubi. Pred odhodom v Vietnam jo Chang-su zasnubi, kar Yeong-ja negotovo sprejme. Ko se Chang-su vrne in Yeong-jo ponovno sreča, je to na policijski postaji – fizično in psihično spremenjeno po treh neusmiljenih letih življenja.

Trenutek predaha nam ponudi Little Forest (Li-teul Po-le-seu-teu /리틀 포레스트, 2018) režiserke Yim Soon-rye; v njem se Hye-won v sedanjem času (Kim Tae-ri), ko ji življenje v velikem mestu pokaže zobe, vrne v svoj domač kraj na podeželju, kjer štiri letne čase posveti iskanju svojega kotička pod soncem. To je film popolnega zena – če si ga seveda ne ogledate na prazen želodec.

Little Forrest (2018)

Nazaj v sodobno veliko mesto in povezan tempo življenja nas popelje Our Body (A-wo Ba-di – 아워 바디, 2018), celovečerni prvenec režiserke Han Ka-ram. V njem spremljamo 30+ letno Ja-young (Moon Choi), ki po osem letih intenzivnega učenja obupa nad izpitom za državno uradnico, za katerega se je pripravljala osem let. Ko izgubljena tava, naleti na ljubiteljsko tekačico Hyun-joo (Ahn Ji-hye), ki v trenutku pritegne njeno pozornost. V upanju, da bi tudi sama postala kot Hyun-joo – polna energije in s telesom, ki ga Ja-young dojema kot idealno – začne  teči tudi sama. Korak za korakom se njeno življenje spreminja, istočasno pa njena predstava o tem, kar je v svoji glavi na začetku dojemala kot popolnost samo.

Zadnja zgodba predstavlja generacijo žensk, ki je ujeta pred preteklostjo in sedanjostjo. Je zgodba romana, ki je razdelil Južno Korejo – nato pa je filmska adaptacija odzvanjala v dovolj veliki meri, da so se po ogledu filma razšli številni pari. To je film Kim Ji-young: Born 1982 (82 Nyeon-saeng Kim-ji-yeong /82년생 김지영, 2019, Kim Do-young). Kim Ji-young (Jeong Yu-mi) je popolnoma povprečna ženska, stara trideset-in-nekaj let, ki se iznenada začne obnašati, kot da bi se vanjo naselila njena pokojna babica ali preminula prijateljica. Pogledi nazaj v času, v čas njenega odraščanja in v njena dvajseta, nam ponudi kristalno čisto sliko o trenutnem stanju korejske družbe in snežinkah, ki so sčasoma sprožile duševni plaz.

To so zgodbe – v filmski obliki, ki predstavljajo prepogosto spregledano polovico Koreje: ženske.

V želji, da bi vam predstavili njihove zgodbe, Veleposlaništvo Republike Koreje z Dunaja letos ponovno vabi vse filmske navdušence na ogled tega izbora korejskih filmov. Zaradi pandemije bodo filmi na voljo na spletu, v korejščini in z angleškimi podnapisi. Za ogled bo potrebna registracija, sam ogled pa bo BREZPLAČEN.

Več informacij: http://www.koreaonline.at, (tudi https://www.facebook.com/tedenkorejskegafilma2020 in Instagram https://www.instagram.com/tedenkorejskegafilma/).

Registracija in ogled filmov od 3. decembra dalje: www.koreanfilmweek.net

Urnik (film, ki je na urniku za posamezen dan, bo ta dan na voljo od 16.- do 23.00 ure)