Priznanje revije Ekran: Petra Meterc

| 30. 7. 2021. | Aktualno, Novice

Priznanje revije za film in televizijo Ekran za svoje prispevke, ki v natančnem in pronicljivem jeziku kritično izpostavljajo marginalizirane in prezrte filmske podobe Drugega prejme filmska kritičarka mlajše generacije Petra Meterc. Njeno delo odlikuje pozornost in razumevanje političnega in estetskega tako v jeziku kot podobi, kar jo postavlja na svojevrstno mesto v domačem filmsko-kritiškem polju.

Podelitvi priznanja, ki ga podeljuje svet revije Ekran, bo sledil kratek pogovor z nagrajenko in projekcija filma po izboru dobitnice letošnjega priznanja. Ogledali si bomo von Trierjev film o koncu sveta Melanholija (Melancholia, 2011), vizualno razkošno fantazijo, ki žanr poročne komedije brezšivno zasuka v film psihološke in kozmične katastrofe.

Vstop na dogodek, ki se bo zgodil v sredo, 4. avgusta, ob 20. uri v Letnem kinu Slovenske kinoteke na Muzejski ploščadi Metelkova je brezplačen.

Dogodek bo potekal v skladu s priporočili za preprečevanje okužb z novim koronavirusom.

»Delo Petre Meterc je v kontekstu domačega filmsko-kritiškega polja izstopajoče, saj je ena redkih, ki svoj pogled obrača tudi drugam od dominantnih podob evropske in zahodne filmske produkcije: zanima jo predvsem film neslišanih in nevidnih, prezrtih in odrinjenih teles. Pri tem vzpostavlja kritično distanco tudi do jezika samega, ki je v svojem bistvu večkrat zatiralski, kot tudi do rabe jezika, ki lahko s površnostjo še dodatno izbriše tisto drugo, kar je že tako prezrto. Njeno pisanje je vedno tudi pronicljiva analiza filmskega teksta in odraža odlično strokovno poznavanje filmskega medija kot takega. Prav diskurz, ki ga v svojem delu vzpostavlja, in teme, ki jih skozi izbrane filmske podobe naslavlja, so tiste, ki Petro Meterc postavljajo na posebno mesto. Kar je v njenem delu pomembno, je dialoškost, s katero svojo besedo odpira navzven, v poslušanju, sprejemanju in predstavljanju drugega, drugačnega. To spremljamo z upanjem, da se z njenim delom tudi slovenski filmski, kulturni in miselni prostor odpira in širi ter se uči gledati, videti in sprejemati drugačno. Družbena angažiranost Petre Meterc kot filmske kritičarke je gotovo nekaj, kar bi v diskurzivnem dometu domačega kritiškega bazena morda moralo postati nalezljivo. Filmska kritika Petre Meterc ni zgolj diskurz estetike, temveč tudi politike – obvladovanje obojega pa je v teh časih nujno.«

Anja Banko (iz utemeljitve nagrade revije Ekran)