Kino Ekran #22: Ksana

| 23. 9. 2021. | Aktualno, Domača scena, Kino Ekran, Novice

Na 22. ediciji rubrike Kino Ekran se v petek, 1. oktobra, po projekciji filma Ksana (2017, Dejan Babosek), obeta živahna debata o tem, kako se namesto mojstrovin svetovnega ali nacionalnega filmskega kanona rodijo kulti.

Kaj so njihove značilnosti, kaj je glavni privlak kultov, ki v kina najdejo pot samo ob polnoči in ob posebnih projekcijah? Kakšni so njihovi realni pogoji nastanka, kakšno razmerje zavzemajo do ironije in strasti?

O teh vprašanjih bodo ob filmu Ksana razmišljali Robert Kuret, Dejan Babosek in Ana Šturm.

***

O filmu Ksana

Igralec David in gradbeni delavec Roman sta polbrata, ki se po dolgem času znova srečata ob očetovi smrti. Skupni spomini ju popeljejo na potovanje po reki, gorah in morju, kamor ju je vodil oče in kar je bilo zanju vrhunec sreče. V želji, da obnovita svoj malce pozabljeni bratsko-prijateljski odnos, odideta po istih poteh. Potovanje, začeto s površinsko masko vzajemne sreče, se kaj kmalu razvije v bratsko rivalstvo, zavist, jezo, zamere …

»Človek vidi film, kot je Ksana (2017, Dejan Babosek), in za hip spet postane jasno, kaj je to hud trash: samozavest, s katero pojezdi klišeje (od citiranja Taksista [Taxi Driver, 1976, Martin Scorsese] do citiranja Biblije […] Ta popolna objestnost, ta večji-od-verjetnosti-in-nujnosti odnos je tisto, kar je tako noro gledati. […] Dejan Babosek brez problema v svoje filme umesti nekaj, kar si ljudje upajo izgovarjati le še pod krinko ironičnih narekovajev in nasmeška.« (Robert Kuret)

***

Lepo vabljeni tudi k branju številke Ekran maj/junij 2021, v kateri se Robert Kuret v članku »Na objestni strani slovenskega filma« posveti slovenskim trash filmom.

Vstop na projekcije Kina Ekran je brezplačen za naročnike revije Ekran.

Kinotečno rubriko Kino Ekran, ki nastaja v sodelovanju revije Ekran in Slovenske kinoteke, smo uvedli zato, da filmska kritika ne bi bila zgolj pisanje, ampak tudi živa filmska misel. Misel pa je najbolj živa takrat, ko stopi v dialog. V dialog z bralci, gledalci, filmom in kinom.