Intervju: Marko Naberšnik
"Vleče me na štajersko-prekmurski konec" Režiser Marko Naberšnik, eden redkih med slovenskimi režiserji, ki se pri snemanju popolnoma izogiba slovenski prestolnici, se je po Prlekiji (Petelinji zajtrk, 2007), Prekmurju (Šanghaj, 2012) in Soški fronti (Gozdovi so še...
Brez prave nevarnosti
Leta 1975, dve leti po tistem, ko so v Ameriki detroitski The Stooges, utapljajoč se v neuspehu in drogah, dokončno prenehali z metalurškim avantgardnim napadom na idealistično flower-power zapuščino (Iggy Pop pravi, da je “pomagal pokopati šestdeseta”), je v...
Cannes 2017: Druga stran paradiža
Pravi, avtentični obraz Cannesa sem spoznal šele po dvajsetih letih obiskovanja proslule jet-set metropole z Azurne obale, v času, ko sem bil zaradi naraščajočih cen prenočitve prisiljen poiskati nastanitev višje od rue Antibes in onstran regionalne ceste, tamkajšnje...
63. Oberhausen: Družabna omrežja pred internetom
Dziga Vertov naj bi med prikazovanjem socialističnih agitpropovskih filmov v odročnih delih Rusije opazil, da tamkajšnje občinstvo – večinoma nepismeno – pripovedim celovečernih filmov ni zares sledilo, saj niso razumeli niti pripovedi ali prostora dogajanja niti...
Glawogger, Seidl, Geyrhalter … in 20. Diagonala v Gradcu
Tako kot Festival slovenskega filma tudi graška Diagonala – festival avstrijskega filma letos praznuje svojo dvajsetletnico. Program jubilejne izdaje je bil obsežen in raznolik: v šestih dneh je bilo prikazanih 191 filmov – povečini seveda najnovejših avstrijskih...
Berlinale 2017: Buržoazni feminizem in cinematičnost transspolnosti
The Party (2017, Sally Potter) V filmskem opusu Sally Potter je na prvi pogled težko najti rdečo nit, vsaj v tematskem smislu: Orlando (1992) je teatralna postmoderna priredba istoimenskega romana Virginie Woolf o elizabetinskem plemiču, ki ostane mlad(a) vseh...
Eksperimentalni kratki v Rotterdamu
Četudi se o njem v medijih, namenjenih splošnemu občinstvu, piše manj pogosto, je posebnost mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu tudi njegov program kratkih filmov. Že takoj na začetku je treba poudariti, da v tem smislu ne gre za običajen program: ne le, da...
Rotterdam 2017: Ustvarjalna mladina se vrača
Zdaj lahko že trdimo, da se je strategija novega programskega direktorja festivala Bera Beyerja, ki je mandat nastopil lani, izplačala, vsaj kar se tiče profiliranja in dviga kvalitete tekmovalnega programa, ki v Rotterdamu nikoli ni bil obiskovalčeva prva izbira....
Berlinale 2017
Berlinale ostaja nerešljiva uganka za običajnega festivalskega popotnika, to je festival s težko premostljivo oviro, ki jo vse prevečkrat predstavlja nepregledna količina festivalske ponudbe (preko štiristo celovečernih filmov). Slednja mehča fokus in zamegljuje...