Kino Ekran #20: Steze slave
V 20. izvedbi nanizanke Kino Ekran si bomo v četrtek, 1. oktobra v Slovenski kinoteki ogledali enega najznamenitejših protivojnih filmov vseh časov, Kubrickove Steze slave (Paths of Glory, 1957) Film bo uvedel Peter Žargi, projekciji sledi razprava. Vstop na...
Intervju: Shengze Zhu
"Vse je politično, še posebej v državi, kot je Kitajska!" Pogovor s Shengze Zhu, režiserko zmagovalnega filma 48. rotterdamskega filmskega festivala Shengze Zhu je kitajska režiserka in producentka mlajše generacije, rojena leta 1987, ki zadnja leta prebiva v ZDA....
Intervju: Urša Menart
»Včasih te kake stvari skozi humor lahko veliko bolj zabolijo« Urša Menart je ena dejavnejših režiserk mlajše generacije. Polnokrvna Ljubljančanka, urbana kolesarka, ljubiteljica hip-hopa, Todda Haynesa in Virginie Woolf je nase opozorila že v času študija s kratkim...
Vizualni esej: Filmske podobe dreves #2
Epizoda 2: Jesen Konec poletja zapiha hladen, oster veter in s seboj prinese prve znake jeseni. Sonce se začne spuščati in z gosto, zlato žarečo svetlobo obsije rjave pokrajine. Jesen je toplota zadnjih sončnih žarkov in mehkoba toplega šala, v katerega se zavijemo,...
Vizualni esej: Seks v mestu
Dobrodošli v čas ne-nedolžnosti Med letoma 1998 in 2004 so na ameriški kabelski televiziji HBO predvajali nanizanko Seks v mestu. Nanizanka, ki temelji na istoimenskem romanu Candace Bushnell, pripoveduje o življenjih štirih prijateljic, belih, heteroseksualnih,...
Vizualni esej: Ujetost v virtualnih svetovih
Čeprav je ideja živa že od antičnih časov, je najbrž najprepoznavnejši primer neprepoznavno simulirane resničnosti film Matrica iz leta 1999. Naslovna Matrica je svet znotraj računalnika, v katerega je povezano vse človeštvo, ki spokojno sanja svoja virtualna...
Vizualni esej: Filmske podobe dreves #1
Epizoda 1: Emmanuel Lubezki Drevesa so bila tu že dolgo pred nami. Svoje kompleksne načine preživetja so razvijala skozi več kot dvesto milijonov let. Poznamo več kot šestdeset tisoč vrst dreves. Nekatera med njimi v ugodnih okoliščinah lahko živijo več tisoč let....
Vizualni esej: Filmi ceste bratstva in enotnosti
Film ceste je žanr, ki se je v najbolj izčiščeni obliki pojavil v ameriški kinematografiji šestdesetih let 20. stoletja. V njem družbeno kritična filmska pripoved pogosto nastopa v obliki kritike vrednostnega in normativnega sistema zahodne družbe in tržnega...
Vizualni esej: Filmske požrtije
S hrano v filmih je križ. Filmski ustvarjalci se je izogibajo, kolikor se le da, saj jo je težko nadzorovati. Hrana hitro izgublja lep videz, svežino in obliko, se kvari, propada in smrdi, pri ponavljanju prizorov prihaja do težav s kontinuiteto, pa še igralci je ne...