Do zadnje besede

| 4. 1. 2022. | Aktualno, Kritika, Novice

Ekranov filmsko-kritiški krožek

Imaš pri pogovoru o filmu vedno zadnjo besedo?
Pridruži se nam na Ekranovem filmsko-kritiškem krožku, kjer se bomo v radovedni družbi preko podrobne analize izbranih filmskih del pobliže seznanili z raznolikimi aspekti filmske umetnosti, kritike in teorije ter se filmske podobe (na)učili loviti v besede.

Krožek obsega 7 srečanj, ki bodo med februarjem in aprilom 2022 potekala v prostorih Slovenske kinoteke na Miklošičevi 28. Srečanja bodo sestavljena iz tematskih predavanj, na katerih bodo predavateljice in predavatelji, sodelavke in sodelavci revije za film in televizijo Ekran ter Slovenske kinoteke predstavili različne aspekte filmske umetnosti, kritike in teorije. Vsako predavanje bo pospremila projekcija izbranega filma in vodena debata, skozi katero bomo skupaj razvijali in poglabljali obravnavane teme.

Udeleženke in udeleženci bodo na vsakem predavanju prejeli tudi krajši tematski seznam izbrane literature za nadaljnje samostojno raziskovanje in kratke praktične naloge, preko katerih bodo postopoma vstopali v žanr pisanja filmske kritike.

Za zaključek bo vsak od udeležencev samostojno napisal filmsko kritiko enega od ogledanih filmov. Besedila bomo objavili na spletni strani revije Ekran, najboljša pa tudi v tiskani reviji.

Krožek je namenjen vsem, ki se s pisanjem filmske kritike šele spoznavajo ali se z njo že ukvarjajo, saj ponuja sistematičen in poglobljen vpogled tako v žanr pisanja kot filmski medij.

Cena za krožek je 20 evrov. Vključuje ogled 6 filmov, 5 predavanj, uvodno in zaključno srečanje ter strokovno mentorstvo pri pisanju.

Prijave sprejemamo do 5. februarja 2022 na info@ekran.si.

>>>

Prvi letnik Ekranovega filmsko-kritiškega krožka prinaša:

Uvodno srečanje in projekcija filma Rop brez plena (The Killing, 1956, Stanley Kubrick)

sreda, 9. 2. ob 17. uri in projekcija filma ob 18. uri

Spoznavno srečanje udeleženk in udeležencev filmsko-kritiškega krožka in projekcija filma z uvodom.

Rop brez plena

 

Kaj je filmska kritika? (sodelavke in sodelavci revije Ekran)

sreda, 16. 2. ob 17. uri (predavanje)

Spoznavali bomo osnove filmske kritike in njenih različnih žanrov. Vprašali se bomo, kaj pomeni misliti film in kako specifiko tega medija preliti v besede.

Estetika filma (Urša Menart, režiserka) in projekcija filma Chungking ekspres (Chung Hing sam lam, 1994, Wong Kar-wai)

sreda, 2. 3. ob 17. uri (predavanje) in projekcija filma ob 18. uri

Enako zgodbo lahko v filmu povemo na neskončno načinov. Na predavanju bomo spoznavali različna filmska izrazna sredstva in kako se ta sestavljajo v različne žanrske obrazce oz. ustvarjajo specifično avtorsko poetiko. Predavanju sledi ogled kultnega filma hongkonškega režiserja Wonga Kar-waija Chungking ekspres.

Chungking ekspres

Politični dokumentarni film (Ciril Oberstar, urednik za družboslovje pri reviji Dialogi, nekdanji glavni in odgovorni urednik revije Ekran, profesor za zgodovino in teorijo filma na SVŠGL) in projekcija programa kratkih filmov

sreda, 9. 3. ob 17. uri (predavanje) in projekcija programa kratkih filmov ob 18. uri

Zakaj je vsaka filmska podoba tudi politična podoba? Kako dokumentarni film filtrira resnice in ideologije? Kaj je subjektivno in objektivno? Na ta in podobno vprašanja bomo odgovarjali ob izbranem programu kratkih filmov angažiranih filmskih ustvarjalcev iz jugoslovanskega prostora.

IZBOR KRATKIH FILMOV: Črni film (Crni film, 1971, Želimir Žilnik), Na stranskem tiru (1964, Jože Pogačnik), Jutrišnje delo (1967, Jože Pogačnik), Strupi (1964, Mako Sajko), O ljubezenskih veščinah ali film s 14441 sličicami (O ljubavnim veštinama ili film sa 14441 kvadratom, 1972, Karpo Godina).

O ljubezenskih veščinah ali film s 14441 sličicami, foto: Slovenska kinoteka

Avtorski film (Petra Meterc, filmska kritičarka in prevajalka) in projekcija filma Marjetice (Sedmikrasky, 1966, Vera Chytilová)

sreda, 30. 3. ob 17. uri (predavanje) in projekcija filma ob 18. uri

Kaj je avtorska poetika? Kaj je razlika med obrtnikom – filmskim režiserjem in filmskim auteurjem? Kdo je cineast_ka? Na primeru ene najbolj svojevrstnih avtoric češkega novega vala se bomo spoznavali s politiko in estetiko oznake avtorski film. Predavanju sledi projekcija avantgardno-anarhistične komedije Marjetice.

Marjetice

Žanrski film (Stojan Pelko, filmski publicist in nekdanji glavni urednik revije Ekran) in projekcija filma Iskalca (The Searchers, 1956, John Ford)

sreda, 6. 4. ob 17. uri (predavanje) in projekcija filma ob 18. uri

Kaj pomeni filmski žanr? Žanrske zakonitosti, obrazce in njegove presežke bomo spoznavali preko enega najbolj priljubljenih in ustanovnih holivudskih žanrov – vesterna. Po predavanju si bomo ogledali Iskalca, eno od osrednjih del ameriške kulture.

Iskalca

Zaključno srečanje in film presenečenja (v sodelovanju s Festivalom žanrskega filma Kurja Polt)

sreda, 20. 4. ob 17. uri in projekcija izbranega filma

Na zaključnem srečanju bomo komentirali nastala besedila. Sledi film presenečenja s programa 9. Festivala žanrskega filma Kurja Polt.