Podelitev priznanja revije za film in televizijo Ekran 2018 | Revija Ekran

Podelitev priznanja revije za film in televizijo Ekran 2018

| 26. 10. 2018. | Novice

Priznanje revije za film in televizijo Ekran bo za prispevke, v katerih subtilno estetsko analizo vselej prepleta z izjemnim občutkom za družbeno kritičnost, letos prejel prepoznaven, prepričljiv in nadvse dobrodošel glas mlajše generacije slovenskih filmskih kritikov in kritičark: Tina Poglajen.

Podelitvi priznanja, ki ga podeljuje svet revije Ekran, bo v dvorani Silvana Furlana sledil kratek pogovor z nagrajenko in projekcija filma po izboru dobitnice letošnjega priznanja. Ogledali si bomo film španskega režiserja Pedra Almodóvarja, tragikomedijo zmešnjav Ženske na robu živčnega zloma (1988).

Vstop na dogodek, ki se bo zgodil v torek, 30. oktobra, ob 20. uri, je brezplačen.

Tina Poglajen I Foto: Asiana Jurca Avci

Utemeljitev nagrade:

Svet revije Ekran v sestavi Zdenko Vrdlovec (predsednik), Aleš Blatnik, Klemen Dvornik, Janez Lapajne, Polona Petek in Peter Stankovič, letošnje Ekranovo priznanje mlajšemu kritiku oziroma kritičarki podeljuje Tini Poglajen.

Tina Poglajen je diplomirana sociologinja kulture, prevajalka, scenaristka in seveda predvsem filmska kritičarka, ki redno poroča z lokalnih in mednarodnih filmskih festivalov. Svoje kritiške, včasih pa tudi že kar esejistične ali teoretske prispevke objavlja v mednarodnih publikacijah, kot sta Indiewire in Film Comment, ter v slovenskih revijah, kot so Kino!, Dialogi in Ekran. Poznajo jo tudi poslušalci programa ARS na Radiu Slovenija. Je redna udeleženka kritiških dogodkov, kot so 27 Times Cinema v Benetkah, Kritiška akademija (Critics Academy) na festivalu v Locarnu in rotterdamski izobraževalni program za mlade kritike (Trainee Critics Programme). Kot žirantka je doslej sodelovala na ljubljanskem Liffu (2015), Berlinalu (2018), beneškem filmskem festivalu (2018) in na mednarodnem festivalu kratkega filma v Oberhausnu (2016).

V še ne desetletni kritiški karieri je Tina Poglajen nanizala vrsto zvenečih dosežkov in napisala nemalo pronicljivih kritik, hkrati pa ves čas ostaja zvesta tistemu, kar je njeno pisanje odlikovalo že med študijem: subtilno estetsko analizo vselej prepleta z izjemnim občutkom za družbeno kritičnost. Pri estetski analizi velja izpostaviti njen smisel za podoživljanje filmske senzualnosti, ki je ne bi smeli zreducirati na avdiovizualno podobo, a kritiki to pogosto počno; Tina Poglajen pa v svojih besedilih prepričljivo širi filmskokritiški diapazon prav v luči zavedanja filmske čutne večplastnosti. Pri družbenokritični naravnanosti njenih besedil je opazna čedalje močnejša težnja po družbenopolitičnem in kulturnem kontekstualiziranju filmskih likov in tematik ter iskanju pomenljivih vzporednic tako v preteklosti kakor v sodobnosti.

Kombinacija estetske in družbenokritične senzibilnosti je Tino Poglajen privedla do tega, da je v svojih besedilih še posebno pozorna na izraznost in izpovedno moč marginaliziranih subjektov, med katerimi v njenem naboru kritik prednjačijo ženske. S tem se je Tina Poglajen uveljavila kot jasno prepoznaven, prepričljiv in nadvse dobrodošel glas mlajše generacije slovenskih filmskih kritikov in kritičark.