Filmocid
Spoštovani gospod minister za kulturo Tone Peršak in gospa sekretarka Irena Ostrouška. Aprilski mednarodni simpozij o restavriranju filmske dediščine, ki je bil v Slovenski kinoteki, je potrdil, da smo na pravi poti. V enem večeru in dveh dnevih je projekcije in...
Ko bom velik, bom direktor fotografije
Spoštovane bralke in bralci, zaupana mi je bila naloga, da (po vzoru predhodnikov) zapišem nekaj besed iz (osebnega) ozadja poklica direktorja fotografije. Pri tem se bom posluževal nauka poljske filmske šole, ki sem ga spoznal v petih letih študija filmske...
Magičnost vsakdana
FADE IN: INT. ANINO STANOVANJE – DAN V majhni kopalnici na pralnem stroju, zraven fena, krtače za lase in kreme za obraz, stoji napol popita skodelica kave. Medtem ko si umiva zobe, se ANA iz kopalnice odpravi v sobo. Med kupom oblek poišče svojo najljubšo kratko...
Csaba Bollók: Pet vprašanj in nekoliko več filmskih priporočil
Kateri film si nazadnje gledal v kinu? V kinu po navadi gledam filme, za katere vem, da mi bodo všeč. Ampak vsake toliko se odločim, da bom preveril, v kakšnem stanju se nahaja hollywoodska filmska industrija. Tako sem v zadnjem času gledal kar nekaj blockbusterjev,...
Na smrt obsojeni je pobegnil: v spomin Armandu Gattiju in Ogradi
Šestega aprila je v Montreuilu, v vzhodnem predmestju Pariza poleg Vincennskega gozda, v 92. letu umrl francoski gledališki in filmski režiser, pisatelj in politični aktivist Armand Gatti. Rodil se je kot Dante Sauveur Gatti italijanskemu očetu Augustu Gattiju,...
Filmska dediščina: ohranimo preteklost, za boljšo prihodnost
Zgodovina filmske umetnosti je zgodovina filmskega traku, ki je bil dolga leta edini nosilec gibljivih slik. Filmski trak je z arhivskega stališča relativno obstojen medij, vendar se premalo zavedamo, da zaradi starosti materialov, nepravilnega hranjenja, naravnega...
Krasna nova slovenska produkcija
Uvod: soseska svet Digitalizacija snemanja in gledanja filmov je v zadnjem desetletju močno spremenila filmsko produkcijo na globalni ravni, a ne na način, ki bi ustrezal potrebam in navadam sodobnega gledalca. Navade sprejemanja podobe in vsakodnevnih srečevanj z njo...
Filmska gverila: Društvo zaveznikov mehkega pristanka in Luksuz produkcija
»Dokumentarni film ni samo žanr, je način življenja, ki temelji na izostrenem okusu in očesu, ustrezni moralni in etični sodbi, potrebi po zdravi kritiki družbe ter pripravljenosti zagovarjati svoje odločitve.« - Marko Cvejić, režiser in dolgoletni mentor pri Luksuz...
Med analognim in digitalnim: poklic konservatorja-restavratorja filma
Običajno ob odgovoru na vprašanje, s čim se ukvarjam, naletim na veliko presenečenje; sprva se sogovornikom zdi zanimiva specifičnost in deficitarnost področja, kaj kmalu pa zanimanje zbledi ob pojasnilu, da restavriranje filma poteka v digitalnem okolju, medtem ko...