Kino Ekran



Kino Ekran uvajamo zato, da filmska kritika ne bi bila le mrtva črka na papirju in zato, ker je filmska misel najbolj živa takrat, ko stopi v dialog. V dialog z bralci, gledalci, s filmom in s kinom. Kritika nikoli ni zgolj pisanje. Lahko je recimo tudi dogodek. Prav zato smo se pri reviji Ekran odločili, da vas po izidu vsake nove številke povabimo v kino(teko).


Ekranovi sodelavci se bodo podali v kinotečne arhive in iz njih izbrskali filme, ki jih je treba zaradi različnih razlogov: aktualne (politične) situacije, revitalizacije kanona filmske zgodovine, zapostavljenosti ali pa česa povsem tretjega uvrstiti na redni spored Kinoteke in jih ponovno vpoklicati v filmski razmislek.


Kino Ekran smo si zamislili kot sklop družabnih filmskih večerov, na katerih bo refleksija filma integralni del prikazovanja filma. Projekcije bomo pospremili z uvodom v film (predstavitev ustvarjalcev ter zgodovinskega in kulturnega konteksta v katerem je nastal) in s predavanjem (p)o ogledanem filmu, ki mu bo sledila še razprava.


Kino Ekran bo obratoval zadnji četrtek v mesecu, na vsake dva meseca. Ker izjeme potrjujejo pravilo in ker eden ni nobeden, nas za začetek čakata kar dva filmska večera. V torek, 26. januarja si bomo po izboru Roka Benčina in Matica Majcna ogledali Greenawayevo Utapljanje po številkah, v četrtek, 25. februarja pa Fincherjev Klub golih pesti, ki ga je za to priložnost izbral Andrej Gustinčič.


Vstop na vse projekcije v sklopu nove kinotečne rubrike Kino Ekran je prost za vse naročnike revije Ekran.


Lepo vabljeni!

________________


Slikanje s številkami


Neki nenaklonjeni kritik je zapisal, da ga filmi Petra Geenawaya spominjajo na »umetnostnozgodovinski seminar iz nočne more«. Pisati o Greenawayu za novo številko revije Ekran, posvečeno razmerju med filmom in galerijo, se je zato zdelo več kot primerno. V njegovih filmih se reference na velika dela iz zgodovine slikarstva pojavljajo kot del kulise, kot način strukturiranja kadrov in celo kot protagonisti filma, sam Greenaway pa ustvarja tudi kot slikar in kustos. Večini filmske produkcije zameri, da se je skozi zgodbe in junake preveč identificirala z literaturo, pri tem pa pozabila na svoje slikovno jedro. Na slikah upodobljene osebe nimajo psihološke globine, ampak ohranjajo alegorične pomenske dimenzije. Predvsem pa slikarstvo odvrača od linearne zgodbe, ki filme reducira na gibljivo ilustrirane romane iz 19. stoletja.


Greenaway svoje zgodbe in junake zato razume shematično kot »obešalnike za ideje«, gibljive slike pa strukturira na alternativne načine. Temeljno strukturno načelo Utapljanja po številkah, na ozadju katerega tri ženske z istim imenom utopijo svoje može, je štetje od 1 do 100, ki ga v prologu najavi deklica, oblečena kot infanta iz Velasquezovih Spletičen. Nadaljuje ga njen prijatelj Smut, ki s številkami označuje najdena trupla. V referenci na Breughelove Otroške igre, ki se pojavijo v enem izmed kadrov, štetje kot strukturno načelo dopolnjujejo igre, ki si jih Smut izmišlja skupaj s svojim očetom, mrliškim oglednikom. Kot zaporedje števil, se tudi pravila iger množijo v neskončnost, a tako kot deklica svoje štetje zvezd arbitrarno zaključi pri številki 100, se tudi igre končajo s pravilom, ki njihove izumitelje obsodijo na smrt.


Rok Benčin




Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell