Večer v spomin na Žarka Petana

rsz zarkopetan-6146

Slovenski filmski arhiv pri Arhivu Republike Slovenije in Slovenska kinoteka Vas vljudno vabita, da se jim pridružite v ponedeljek, 1. septembra 2014 v dvorani Silvana Furlana v Slovenski kinoteki pri ogledu slovenskih filmov v spomin na Žarka Petana, filmskega scenarista in režiserja ter novinarja, aforista, gledališkega režiserja, književnika in publicista. Žarko Petan, rojen leta 1929, je umrl 2. maja 2014.

Projekcija je pripravljena v okviru rednih mesečnih večerov SFA.

 

Na sporedu bodo kratki filmi: SREČANJE S POMURJEM (1964, Žarko Petan), MALI OMNIBUS - PAVLIHOVA KRONIKA (1962, France Jamnik, Žarko Petan, France Kosmač, Mirč Kragelj, Jože Pogačnik, Jože Bevc), NAJDENČEK (1965, Žarko Petan), NA SLIKOVITI OBALI (1964, Žarko Petan), INDIVIDUALIST (1990, Zdravko Barišič) ter celovečerni igrani film KAVARNA ASTORIA (1989, Jože Pogačnik).

Kavarna Astoria  Large

Fotografija iz filma Kavarna Astoria (Vir: SI AS 1280, Zbirka fotografij Viba film)

 

"Dragi Žarko! Iskreno prijateljstvo naju povezuje že iz otroških let, ko smo še smeli igrati tenis. Svinčene vojake v igri so nama kmalu zamenjali za prave. Rdeče jabolko svobode naju je vrnilo v mesto ob Dravi. Dva totalitarna sistema sta družno poskušala razvrednotiti meščanski razred, raztrgati tradicionalne družinske vezi. Temu času izgubljenih moralnih vrednot sva, mislim, da uspešno, nastavila svoje nostalgično zrcalo. Zato nisva bila priljubljena staremu, pa tudi ne novemu režimu. Vsem, ki vztrajno čakajo na Godota, Petan sporoča: Godot je šel včeraj mimo, ni se ustavil." - Jože Pogačnik

 

Vir in povezava:

http://www.arhiv.gov.si/

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell