Izšel je Ekran julij/avgust 2014

E0708-nasl-xsmll2

Iz tiska je že nova številka revije Ekran, julij-avgust 2014! "Some films are slices of life, mine are slices of cake," je Alfred Hitchcock povedal Françoisu Truffautu v njunih znamenitih pogovorih. V skladu s sezono piknikov in drugih gurmanskih eskapad se je Zoran Smiljanić v rubriki Kaliber 50 posvetil vprašanju upodobitve in odnosa do hrane v filmih, pri čemer je ugotovil, da je téma hrane na filmu skromno zastopana v strokovni literaturi. Razen nekaj ameriških knjig in enega srbskega raziskovalnega projekta (Ana Banić Grubišić o prehranjevanju v postapokaliptičnih filmih) je bilo to področje silno slabo obdelano - do aktualne številke Ekrana!

 

"Izdelava filmov je podobna pripravi hrane. Kuharji vzamejo že obstoječi recept, kakšno sestavino dodajo ali odvzamejo in jed popečejo po svoje. Včasih ustvarjalci tvegajo s kreacijami, karšnih še ni bilo, večinoma pa igrajo po točno določenih pravilih, kjer ničesar ne prepuščajo naključju in ustvarjajo neosebne filme, ki so si podobni kot hamburger hamburgerju."

 

rsz reville-hitchcock-cake

Alma Reville in Alfred Hitchcock

 

V tem gurmanskem Kalibru smo vam pripravili 50 menijev (in veliko več posameznih obrokov) s katerimi smo poskušali slediti pravilom uravnotežene prehrane. Na meni smo uvrstili vse skupine živil, tudi tiste bolj ekstravagantne in eksotične, ki se na naših jedilnikih ne znajdejo pogosto, predvsem nas je zanimala filmsko atraktivna, nenavadna in mestoma neprijetna ali celo šokantna priprava, prezentacija ali konzumacija hrane.

 

2014-cannes-s

 

Tudi letošnji, že 67. Mednarodni filmski festival v Cannesu je obiskal Matic Majcen in v njegovem prispevku lahko preberete vse o premierno prikazanih filmih, ki so ga letos najbolj navdušili in razočarali, o tem kdo so bili favoriti pa smo povprašali še šest domačih publicistov in kritikov. Sicer pa je Katja Čičigoj prispevala esejistično poročilo o postsocialističnih grozljivkah - duhovih, pošastih in realnih strahovih želje - ki si jih je ogledala na festivalu goEast v Wiesbadnu, ter o izboru najzanimivejših del, prikazanih na jubilejnem 60. Mednarodnem festivalu kratkega filma Oberhausen. O filmih, prikazanem na festivalu Crossing Europe v Linzu piše Bojana Bregar, tamkajšnji nočni program pa je vzel v precep Matevž Jerman. V Osnabrück pa je na European Media Art Festival odpotoval Peter M. Jarh in tam ugotavljal, kaj se skriva za geslom letošnjega festivala: We, the Enemy.

 

Dušan Rebolj je prispeval izvrstno poglobljen esej o enem trenutno najbolj vznemirljivih britanskih režiserjev, Benu Wheatleyju, in ga umestil v kontekst sodobne kinematografije ter žanrske zgodovine obenem. Tako med drugim pravi: "In prav motiv zlomljenosti dežele je bil med najvidnejšimi v preporodu britanskega žanrskega filma v zadnjih desetih, petnajstih letih. Po zgledu zlate dobe ameriškega avtorskega horrorja v 70. letih – legendarnih zgodnjih del Georgea Romera, Wesa Cravena in Tobeja Hooperja – ter njegove reakcionarne preslikave, urbanih filmov maščevanja – od filmov o Umazanem Harryju in Paulu Kerseyju do Taksista (Taxi Driver, 1976, Martin Scorsese) – so avtorji britanskih grozljivk in kriminalk v svojih pripovedih izkoriščali nek specifičen strah. Strah srednjega razreda, da ga bodo pogoltnili razraščajoči se žepki revščine in degeneracije."

 

rsz 9-afie-image 37 custom

Ben Wheatley (levo) na snemanju filma Polje v Angliji

 

Naš stalni sodelavec, doktor grozljivke Dejan Ognjanović, se je v daljši študiji ob jubileju filma posvetil Teksaškemu pokolu z motorko, kjer uvodoma pravi takole: "Ko je pred natanko 40 leti premiero doživel film z enim najbolj genialnih naslovov, kar jih je kdaj bilo, Teksaški pokol z motorko (The Texas Chainsaw Massacre, 1974, Tobe Hooper), so bili odzivi, predvidljivo, zelo deljeni. Mainstream časopisi, kot je LA Times, so ga popolnoma sesuli: »Vredno prezira ... ponižujoče, nesmiselna potrata filmskega traku in časa.« Roger Ebert mu je podelil dve zvezdici in ga odpisal kot film »brez vsakršnega smisla ...«, a dodal: »Ne morem doumeti, zakaj bi nekdo želel posneti film, kot je ta, a vseeno je dobro narejen, dobro odigran in še preveč učinkovit ... To je preprosto vaja iz groze.« Občinstvo pa je iz filma naredilo enega najuspešnejših naslovov alternativne distribucije – namreč v drive-in kinih in na nočnih projekcijah."

Kaj v svoji analizi pravi avtor prispevka, pa si lahko preberete v novem Ekranu.

 

Texas Chainsaw Massacre family portrait

Teksaški pokol z motorko - "družinski portret"

 

V tej številki v skladu z aktualnim dogajanjem tudi ne spreglejte prispevka Tine Poglajen, v katerem izhaja iz televizijske serije Podpredsednica (Veep, 2012-), v katerem med drugim pravi: "S pojavom vsesplošnega poskusa uvida v ozadje delovanja in z naraščajočim nezaupanjem do tradicionalnih oblik PR-a so bolj osebne, ironične, neposredne satirične forme tiste, ki delujejo osvežujoče, avtentično in pristno." Tekst prerase v esejistično obravnavo politične farse in satire na televiziji in filmu in ga toplo priporočamo v branje - čeprav se boleče zavedamo, da je na tem področju pri nas nemogoče tekmovati z vsakdanjo resničnostno produkcijo ...

 

rsz bal-veep-hits-higher-gear-hbo-season-3-2014040-001

Podpredsednica

 

V rubriki Kritika, namenjeni resnejšemu analitičnemu pretresu aktualnih celovečercev, Primož Krašovec piše o filmu Postaja Fruitvale, Anže Okorn o filmu Locke, Nina Cvar o filmu Tir, Ana Jurc o filmu Kongres, Bojana Bregar o dvojici filmov z vrsto skupnih lastnosti Joe in Blue Ruin, tu je pa citat iz kritike Matjaža Zorca o filmu Michael Kohlhaas ter o literarni predlogi Heinricha von Kleista: "Če me deželni knez, vladar, tj. država, ne more obravnavati v skladu z lastnimi zakoni, ki naj bi bili ubesedena pravica, če moje prošnje kratko malo ignorirajo, potem nimam domovine, sem na skupnost nevezan izobčenec, sam svoj subjekt, svoj prav moram varovati sam."

 

rsz kohlhaas-02

Michael Kohlhaas

 

To je seveda zgolj opozorilo na manjši del iz kazala, saj vsaka dvojna številka Ekrana prinese več kot trideset pestrih vsebinskih enot.

 

Nova številka Ekrana bo v domačih nabiralnikih pri naročnikih in na prodajnih mestih od srede, 9. julija 2014 in bo na razpolago oziroma v prodaji v kolportaži do začetka septembra 2014!

 

 

rsz ekran-naslovka-20140706-medium

 

Morda vam kaj več o številnih vznemirljivih cinefilskih vsebinah, ki do roba napolnjujejo poletni Ekran, izdamo malce pozneje. Nekaj več o vsebinah številke julij/avgust 2014 lahko preberete tudi v aktualnem uvodniku.

 

Hvala za vašo pozornost - spremljajte nas še naprej!

 

Vabljeni k naročilu Ekrana - to je še vedno najzanesljivejši način, da boste vsaka dva meseca preskrbljeni z vrhunskim filmskim branjem!

 

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell