Izšel je Ekran maj-junij 2014

Enasl-0506-14 xsml

Izšla je nova številka revije Ekran, maj-junij 2014! Kalvariji I. svetovne vojne, katere stoletnico začetka obeležujemo junija, se seveda nismo mogli izogniti - v središču revije se je v rubriki Kaliber 50 mojster Zoran Smiljanić arhivsko poglobil v številne povezave filma in I. svetovne vojne in temu prelomnemu dogodku v zgodovini zahodne civilizacije posvetil monumentalen prispevek. Enemu najboljših celovečernih igranih filmov na to temo oziroma iz tega sklopa posvečamo tudi tokratno naslovnico.


Tudi če vam je takoj jasno, za kateri naslov gre, je ta zgolj eden od petdeset (+) v reviji obravnavanih filmskih mejnikov - tako preciznega, zgoščenega, lucidnega in duhovitega pregleda naveze med I. svetovno vojno in filmom ne boste našli nikjer - že samo tokratni Kaliber 50 je vreden nakupa nove številke Ekrana!

 Zapadna fronta 1918

Prav v dneh tik po izidu revije se v Cannesu začenja letošnji festival, o katerem boste sicer vse lahko prebrali v naslednjem Ekranu. Bo pa imel v tekmovalni sekciji Poseben pogled v Cannesu premiero nov film, v katerem nastopa Viggo Mortensen, in sicer gre za dramo Jauja (2014, Lisandro Alonso) - vi pa boste lahko istočasno že brali ekskluziven intervju z Viggom Mortensenom, ki ga je za tokratni Ekran naredil Matic Majcen, in se skozi pogovor poglobil v življenje sina ameriško-danskih staršev, ki je odraščal v Argentini, živi v Španiji, dela pa po vsem svetu in je človek mnogih talentov – slikar, glasbenik, fotograf, pesnik, poliglot, nomad – ter nogometni navdušenec.

 

rsz viggo mortensen - the two faces of january 2

Viggo Mortensen v filmu Dva obraza januarja (The Two FAces of January, 2014, Hossein Amini)

 

Takole pa je potekal pogovor z Zdenkom Vrdlovcem in Marcelom Štefančičem, jr. o slovenskem filmu, njegovi zgodovini in prihodnosti, njegovem bitju in žitju na Noč knjige 23. aprila 2014 v knjigarni Kinodvora. Nič manj razburljiv - še več, razširjen in dopolnjen - zapis le tega pa najdete v novi številki Ekrana. V pogovoru smo izhajali iz njunih nedavno pri založbi UMco izdanih filmografskih študij "Zgodovina filma na Slovenskem 1896–2011" ter "Maškarada: strašne fantazije slovenskega filma 1948-1990". Če ste želeli izvedeti vse o slovenskem filmu, pa niste vedeli, na koga se obrniti - zdaj veste.

 

rsz zdene marcel noc knjige umco 012

Zdene in Marcel, foto: Domen Pal, Kinodvor

 

Se spomnite prizora iz prve epizode druge sezone serije Igra prestolov (Game of Thrones, 2011–)? V njem poskuša Petyr Baelish, dvorni politik in spletkar, ki ni plemenitega rodu, izsiljevati kraljico mati Cersei Lannister, saj je izvedel, da je mladi kralj Joffrey v resnici sad incesta med Cersei in njenim bratom Jamiejem. V naši televizijski rubriki Primož Krašovec v izvrstnem eseju o politiki v seriji Igra prestolov trdi, da gre za enega najpomembnejših prizorov, saj naj bi bila ena izmed največjih odlik Igre prestolov ravno v tem, da njena politika ni anahronistična, da ne preslikava modernih form politike na družbe, v katerih te (še) niso obstajale, ter da izjemno dobro prikaže specifično predmoderno družbeno formo politike.

 

rsz 1-petyr-baelish-cersei-lannister

Igra prestolov, S02E01

 

 

Stopite v korak s časom - vzemite Ekran v roke!

 

 

Enasl-0506-14 small2

 

 

Nova številka Ekrana bo v domačih nabiralnikih pri naročnikih in na prodajnih mestih od ponedeljka, 12. maja 2014 in bo na razpolago oziroma v prodaji v kolportaži do začetka julija 2014!

 

Morda vam še kaj več o številnih vznemirljivih cinefilskih vsebinah, ki do roba napolnjujejo aktualni Ekran, izdamo po izidu številke. Spremljajte nas še naprej.

 

Vabljeni k naročilu Ekrana - to je še vedno najbolj zanesljiv način, da boste vsaka dva meseca preskrbljeni z vrhunskim filmskim branjem!

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell