Michel Houellebecq v Ljubljani

Michel Houellebecq-788936

V okviru festivala Fabula - literature sveta bo v Kinu Šiška 27. marca 2014 ob 20. uri nastopil francoski pisatelj, scenarist in režiser Michel Houellebecq. Kontroverzni francoski pisatelj Michel Houellebecq (1958), po poklicu inženir agronomije, je bil v Franciji precej neznan avtor, dokler ni s svojim drugim romanom Osnovni delci (1998), za katerega je dobil nagrado IMPAC, dodobra razburil francoske kritiške in bralne javnosti.

 

Čeprav gre za avtorja izrazite avtofikcije, se v svojih romanesknih konstruktih ukvarja z ostrim in balzacovsko natančnim popisovanjem družbe in njenih gnojnih ran ob prehodu iz dvajsetega v enaindvajseto stoletje. Njegov roman, Možnost otoka (2005) je bil preveden v številne svetovne jezike in nagrajen z literarno nagrado Prix Interalle (2005), v slovenščino pa je prevedenih vseh njegovih pet romanov. Njegova dela so bila podlaga za vrsto filmskih stvaritev, med njimi je bil nemara najbolj odmeven film Osnovni delci (Elementarteilchen, 2006, Oskar Roehler), je pa nekaj filmov režiral tudi sam.

 

Pred kratkim je kar v vlogi samega sebe nastopil v filmu Ugrabitev Michela Houellebecqa (L'enlèvement de Michel Houellebecq, 2014, Guillaume Nicloux), o katerem sta v aktualni številki Ekrana v okviru poročil z letošnjega Berlinala pisala Simon Popek in Peter M. Jarh. Slednji o filmu meni takole: "Ugrabitev Michela Houellebecqa (L'enlèvement de Michel Houellebecq, 2014, Guillaume Nicloux), francoska, recimo, komedija o ugrabitvi slovitega mizantropa, provokatorja in pisatelja Houellebecqa, je dovolj simpatična, duhovita stvar, hkrati pa tudi neizrabljena priložnost, da bi avtorji podrobneje predstavili Houellebecqovo razmišljanje, poglede na sodobno družbo, človeka, politiko, osebnosti, ki jih zna avtor tako originalno razkrivati! Režiser se sicer uspe dovolj intimno približati avtorju, a vendar je tu povsem odvečna in neproduktivna komika, Houellebecq je zanimiv kot avtor, mislec, kritik, mizantrop, ne pa kot persona, ki priklenjena na posteljo pije, kadi, seksa, se pogovarja s svojimi komičnimi ugrabitelji ... Tukaj deluje bolj karikatura samega sebe kot kaj drugega. Škoda."

 

rsz 8-kidnapping of michel houellebecq guillaume nicloux 1

Ugrabitev Michela Houellebecqa

 

Pogovor z Michelom Houellebecqom bo vodil filmski publicist, filozof in sociolog Stojan Pelko.

 

Vir in povezava:

http://www.festival-fabula.org/

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell