Izšel je Ekran marec-april 2014

E0304-2014-xsmlIzšla je nova številka revije Ekran, marec-april 2014! Če začnemo od zadaj, vsebuje številka kritiško-esejistični pretres večine letošnjih oskarjevskih "kandidatov", med njimi tudi intrigantnega filma Klub zdravja Dallas (Dallas Buyers Club, 2013, Jean-Marc Vallée), kjer je triumfiral Matthew McConaughey v glavni vlogi (igralec na naši naslovnici je ta trenutek tudi izjemno izpostavljen na televizijskem področju, saj gledalska srenja širom sveta z zanimanjem čaka na iztek prve sezone serije Pravi detektiv [True Detective, 2014–]).

 

Kljub temu, da je bil film Klub zdravja Dallas - za stransko vlogo v tem celovečercu je kipec prejel Jared Leto - v primerjavi z drugimi oskarjevskimi deli oziroma dramami nasploh v smislu kino-obiska vsaj pri nas precej spregledan, v Ekranu utemeljujemo mnenje, da gre za enega zelo pomembnih (in pomenljivih) filmov pretekle sezone.

 

Diego Luna (1979) je mlad, pameten, privlačen, nadarjen, latinoameričan - pa še angažirane filme snema! Z igralcem, pri nas nemara še najbolj poznanim po vlogi protagonista v zgodnjem Cuarónovem filmu Jaz pa tebi mamo (Y tu mamá también, 2001), se je na letošnjem Berlinalu pogovarjal Matic Majcen, intervju pa se je v precejšnji meri osredotočal na najnovejši celovečerec, ki ga je režiral Diego Luna, biografijo mehiško-ameriškega delavskega aktivista Césarja Cháveza (1927–1993).

 

rsz diego-luna-2

Diego Luna, foto (c) Mark Abrahams

 

Z letošnjega Berlinala sicer poročata Simon Popek in Peter M. Jarh; prvega je izjemno navdušil film Boyhood (2014, Richard Linklater), drugega pa šokantni angleški politični film ´71 (2014, Yann Demange), seveda pa lahko že berete tudi o težko pričakovani režiserjevi verziji filma Nimfomanka – 1. del (Nymphomaniac: Volume I, 2013), zadnjem delu »depresivnega« ciklusa Larsa von Trierja.

 

rsz 0-kickstarter

 

Kot smo obljubili v Ekranovi "razglednici" prejšnji mesec, nadaljujemo z obravnavo fenomena množičnega financiranja in neodvisnega filma, tudi z vidika možnosti, ki jih ponujajo platforme kot sta Kickstarter ter Indiegogo za slovenski film. "Leto 2013 ni bilo brez razloga označeno kot leto množičnega financiranja (crowdfundinga): po nekaterih ocenah je z več kot petimi milijardami zbranih dolarjev na raznih spletnih platformah zlahka prehitelo leto 2012 (2,7 milijarde dolarjev), v katerem so sicer pri Forbesu že napovedovali takšne uspehe. Preteklo leto je sam koncept množičnega financiranja tudi dokončno stopil pod žaromete in postal prepoznan kot legitimna opcija zbiranja zagonskih sredstev, brez pozornosti pa ni ostal niti v Sloveniji, kjer smo s projekti vseh vrst doslej zbrali že okoli dva milijona dolarjev," piše Andraž Jerič v obsežni raziskavi novih finančnih poti za neodvisno kinematografijo.

 

Na domačo (institucionalno in neodvisno) kinematografijo pa se nanaša tudi naslednji - enako aktualen - prispevek v reviji. "Človeka vedno znova razočara nečimrnost uradnikov in politikov," pravi Igor Kadunc, ki je v pretres vzel osnutek zakona o Slovenskem avdiovizualnem centru (SLAVC). Tega analizira z različnih vidikov in ugotavlja, da je argumentacija glede pomanjkljivosti dosedanjih zakonov sila neprepričljiva: "Za zastoj so dokazljivo krive neposrečene kadrovske poteze po uveljavitvi zakona in drastično zmanjšanje sredstev za delovanje SFC." Osnutek zakona označuje kar za zamujeno priložnost, in piše: "V nesporno kritični situaciji ni razumno spreminjati vsega, ampak le tisto, kar je moč obvladljivo izvajati. Kaj pomenijo take spremembe, smo videli ob transformaciji FS v SFC. Škoda bi bila še veliko večja, če ne bi tedaj predvideli težav in z rebalansom že po razpisu 2010 zagotovili izvajanje projektov v 2012 in 2013. Od formalne ustanovitve SFC januarja 2011 pa do prvih izplačil po njegovih razpisih avgusta leta 2012 je tako preteklo leto in pol! Kdaj bo prvi naslednji razpis za filme in AV-projekte, če se bo vztrajalo pri tej zakonski 'revoluciji'? In kdaj bodo ti projekti dobili prvi denar?"

 

rsz 0-naked-lunch-sm

Golo kosilo

 

V Ekranu november-december 2013 je velik poznavalec povezav med literaturo Matevž Rudolf članek o Vojnovićevem filmu Čefurji raus! (2013) naslovil s frazo »Knjiga je bla bolša« in skušal ovrednotiti (ne)izkoriščanje umetniških praks, ki jih ponuja interakcija književnosti in filma. Filmska umetnost je vseskozi bila in bo tesno povezana s književnostjo v vseh pojavnih oblikah (adaptacije romanov, epov, dram, kratkih zgodb in celo poezije), zakonski stan med filmom in literaturo pa je bil nenehno predmet polemik. V osrčju tokratne številke se je Matevž Rudolf v formi priljubljene rubrike Kaliber 50 lotil obravnave najodmevnejših oziroma najbolj prelomnih adaptacij literarnih del in skozi zanimive primere prišel do zanimivih ugotovitev, kot je ta, da je v Cannesu med nagrajenimi filmi slaba polovica posneta po literarnih delih, in da so imeli adaptacije - v nasprotju s splošnim prepričanjem o "avtorskih delih" še kako radi tudi francoski novovalovci.

 

rsz 10-ja-tozhe-khochu-2049849

Aleksej Balabanov v cameo vlogi v svojem zadnjem celovečercu Jaz bi tudi

 

"Aleksej Balabanov sicer ni cinik, dejstvo pa je, da so njegovi novejši filmi konsistentno mračnjaški, brutalni in šokantni; lahko bi rekli, da se režiser v njih pred popolno temo brani le z dobršnimi odmerki ironije in črnega humorja," pravi o lani - prezgodaj - umrlem velikanu sodobne ruske kinematografije Dejan Ognjanović, čigar zapis v spomin je prerasel v poglobljeno esejistično delo o opusu tega izjemno markantnega režiserja. S svojevrstnim poetičnim zapisom v spomin nedavno umrlemu avantgardnemu avtorju Ivanu Ladislavu Galeti (1947-2014) pa se nam je oglasil Sulejman Ferenčak iz OM-produkcije. 

 

rsz 3-masters-of-sex-2371308

Masters of Sex

 

Žiga Valetič se je v rubriki, v kateri obravnavamo izstopajoče dosežke na televizijskem področju, poglobil v številne zanimive nove nanizanke, kjer nosijo osrednjo težo markantne ženske. "Nashville (2012–) je novodobna Dinastija (Dynasty, 1981–1989), ki se odvija v prestolnici countryja in vsebuje močan glasbeni pečat; Orange is the New Black (2013–) ponuja resnično zgodbo biseksualke, ki je – čeprav si je po avanturi z lezbično preprodajalko drog že uredila »običajno« življenje s fantom – za nazaj pristala v zaporu; Masters of Sex (2013–) so revije ena za drugo razglašale za Oglaševalce (Mad Men, 2007–2015) aktualne sezone; grenko-sladki Veliki R (The Big C, 2010–2013) je četrto sezono zaključil s pričakovano smrtjo glavne junakinje, ki je umirala za rakom; Orphan Black (2013–) pa je znanstvenofantastična kriminalka, v kateri glavna igralka upodobi celo vrsto likov – kloniranih različic 'originala'." Za podrobnejšo analizo in povezave med njimi pa preberite esej v aktualnem Ekranu.

 

Tina Poglajen in Matic Majcen sta obiskala projekcijo diplomskih filmov slušateljev AGRFT, ki je potekala v Kinu Šiška pod nazivom Filmski koktajl AGRFT, in prispevala kritike prikazanih del oziroma razmislek o tem, kakšno prihodnost nakazuje namlajša generacija slovenskih filmskih ustvarjalcev. 

 

Več vsebin - za vsaj dva meseca branja - pa seveda v novi številki Ekrana!

 

E0304-2014-naslovka-srednja2

 

Nova številka Ekrana je v domačih nabiralnikih pri naročnikih in na prodajnih mestih od ponedeljka, 10. marca 2014 in bo na razpolago oziroma v prodaji do začetka maja 2014!

 

Če vam je revija všeč, jo priporočite svojim prijateljem, če ne pa svojim sovražnikom.

"Touch darkness and darkness touches you back."

 

Vabljeni k naročilu in k branju Ekrana

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell