Znani zmagovalci 24. festivala LIFFe

rsz 24-liffe-sml

V soboto, 16. novembra 2013 je potekala podelitev nagrad 24. ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala LIFFe, ki sicer poteka od 6. do 17. 11. 2013. Glavna nagrada vodomec pripada avtorju najboljšega filma iz sklopa Perspektive po izbiri mednarodne žirije, ki jo podeljuje glavni pokrovitelj festivala Telekom Slovenije, d.d. Letos je bila to režiserka (sicer bolj znana kot igralka) Valeria Golino s filmom Miele.

 

Miele (2013, Valeria Golino)

Miele pokaže rojstvo nenavadnega, tragičnega prijateljstva skozi temeljna vprašanja sodobne ter hkrati večne etike in morale v dognanem filmskem jeziku in intimnem, režijsko inteligentnem ozračju, ki gledalcu podari ključno vprašanje – kaj pomeni biti človek na koncu svoje poti.

 

rsz miele-04

Miele

 

VODOMEC – POSEBNA OMEMBA

 

Obramba in zaščita (Obrana in zaštita, 2013, Bobo Jelčić)

Obramba in zaščita je subtilna tragedija o človeški nemoči, ki gledalca zaklene kot življenje glavnega junaka. In z vsakim smehom, sproženim z odlično režiranimi situacijami vsakdanjega absurda, nas film skoraj nevidno pelje v kletko protagonista, kjer nas na koncu tudi pusti – in s tem doseže več, kot če bi nam pustil vrata odprta.

Mednarodna žirija za nagrado vodomec: Tiziana Finzi, Italija; Nejc Gazvoda, Slovenija; Lordan Zafranović, Hrvaška

 

FIPRESCI
Nagrado podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in publicistov.

 

Salvo (Fabio Grassadonia in Antonio Piazza, 2013)

Nagrado FIPRESCI na 24. ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu prejme film Salvo režiserjev Fabia Grassadonie in Antonia Piazze, ki z impresivno uporabo avdiovizualnih sredstev na minimalističen način preigrava vzorce žanrov filma noir in vesterna.

 

rsz salvo-03

Salvo

 

Mednarodna žirija za nagrado FIPRESCI: Alberto Castellano, Italija; Radmila Djurica, Srbija; Gorazd Trušnovec, Slovenija

 

NAGRADA ZA NAJBOLJŠI KRATKI FILM

 

Terarij (Terrarium, 2013, Hana Jušić)

Film prikazuje izredno občutljivo temo odraščanja, prvega okušanja spolnosti in želje po sprejetosti. Avtorici uspe orisati ozračje, ki je tako hermetično, da lika zapre v lastno osamljenost in odtujenost, ujeta v babičino hišo, dolgočasje in brezdelje. Režiserka izjemno ekspresivno podaja nov pogled na človeško radovednost.

 

 

rsz terarij press

Terarij

 

KRATKI FILM – POSEBNA OMEMBA

 

Prenagljen (Prematur, 2013, Gunhild Enger)
Film je briljanten v preprostosti in neposrednosti. Mikroskopsko prizorišče družinskega srečanja v avtu gledalca vplete v neprijetno spoznavanje s starši. Naturalistični in duhoviti dialog oriše tehtna vprašanja medkulturnih razlik, jezikovnih omejitev in starševskih pričakovanj.

 

Mednarodna žirija za nagrado za najboljši kratki film: Andrej Korovljev, Hrvaška; Wiktoria Pelzer, Poljska; Miha Knific, Slovenija;

 

NAGRADA OBČINSTVA ZMAJ

 

Med celovečernimi filmi brez slovenske distribucije je občinstvo z glasovanjem izbiralo svojega favorita, ki prejme nagrado zmaj. Med triintridesetimi filmi je najvišjo povprečno oceno dosegel film Dekle na poziv (Call Girl, 2012, Mikael Marcimain). 

 

rsz call-girl-5

Dekle na poziv

 

Sicer pa je lestvica glasovanja publike videti takole:

 

1 Dekle na poziv / Call Girl; Mikael Marcimain 4,459
2 Frances Ha / Frances Ha; Noah Baumbach 4,456
3 Razgledni stolp / Watchtower; Pelin Esmer 4,45
4 Neskončna lepota / The Great Beauty; Paolo Sorrentino 4,44
4 Sneguljčica / Snow White; Pablo Berger 4,44
4 Wakolda / Wakolda; Lucia Puenzo 4,44
7 Načelnik / The Major; Jurij Bikov 4,34
8 Zadnji rez /Final Cut; György Pálfi 4,32
8 Ginger in Rosa / Ginger & Rosa; Sally Potter 4,32
10 Miele / Miele; Valeria Golino 4,25
11 Tovarišica Kim leti v nebo / Comrade Kim Goes Flying; Kim Gwang-Hun 4,24
12 Goltzius in Pelikanova druščina / Goltziusandthe Pelican Company; Peter Greenaway 4,22
13 Teater ubijanja / The Act of Killing; Joshua Oppenheimer 4,16
14 Ljubezenske pesmi / The Love Songs of Tiedan; Hao Jie 4,15
15 Araf – Med dvema moškima / Araf – Somewhere in Between; Yesim Ustaoglu 3,98
15 Jaz bi tudi / Me Too; Aleksej Balabanov 3,98
17 Turista / Sightseers; Ben Wheatley 3,96
18 Izgubiti razum / Lose Your Head; Westerwelle, Stefan 3,95
19 Obramba in zaščita / A Stranger; Bobo Jelčić 3,86
19 Borgman / Borgman; Alex van Warmerdam 3,86
21 Za vedno neosamljene / Forever Not Alone; Monja Art 3,8
22 Paradiž: Vera / Paradise: Faith; Ulrich Seidl 3,77
23 Paradiž: Upanje / Paradise: Hope; Ulrich Seidl 3,65
24 Big Sur / Big Sur; Michael Polish 3,6
24 Camille Claudel 1915 / Camille Claudel 1915; Bruno Dumont 3,6
26 Nekoč sem bila jaz, Veronika / OnceUpon a Time Was I, Veronica; Marcelo Gomes 3,57
27 Spomladanske žurerke / Spring Breakers; Harmony Korine 3,53
28 Nenavadna muca / Strange Little Cat; Ramon Zürcher 3,46
29 Zagrnjena zavesa / Closed Curtain; Jafar Panahi 3,41
30 Laboratorij groze / Upstream Color; Shane Carruth 3,39
31 V strahu In Fear; Jeremy Lovering 3,38
32 Vse je mirno / It's All so Quiet; Nanouk Leopold 3,32
33 Večna vrnitev Antonisa Paraskevasa / The Eternal Return of Antonis Paraskevas; Elina Pyskou 3,17

 

24-liffe-big

 

24. LIFFe v ŠTEVILKAH

 

V programu je bilo 98 celovečernih filmov in 26 kratkometražnih.

 

Prikazani so bili na 280 projekcijah, od tega 256 v Ljubljani in 24 v Mariboru.

 

Izdanih je bilo 42.500 vstopnic.

 

46 projekcij je bilo razprodanih.

 

Festival je obiskalo 48 gostov: filmskih ustvarjalcev, članov žirij in novinarjev. Prišli so iz Avstrije, Belgije, Bosne in Hercegovine, Francije, Grčije, Hrvaške, Irana, Italije, Kanade, Madžarske, Nemčije, Rusije, Slovenije, Srbije, Švice, Turčije, Velike Britanije.

 

Po projekcijah filmov je bilo 45 pogovorov s filmskimi ustvarjalci.

 

Akreditiranih je bilo 126 domačih in 3 tuji novinarji.

 

V Cankarjevem domu se trudimo, da bi bilo festivalsko središče čim bolj prijetno. Obiskovalci so si zato lahko odpočili na udobnih sedežnih garniturah Klun ambienti, d.o.o., jaboozah Salona Jabooz in na ležalnikih Pivovarne Union d.d. Prebirali so brezplačni časopis Delo in Poglede. Osvežili so se z več kot 4000 plastenkami vode Zala, več kot 1400 plastenk Za Jazzy, več kot 1500 plastenk Sole ledeni čaj z okusom cole. Pojedli so tono Evrosadovih jabolk. Srebali so kavico Barcaffe (popili so jo kar 30 kg) in popili 1650 steklenic Cockte Chinotto. Okušali so vino in penino J. P. Chenet in Vinska klet Metlika d.o.o. Sladkali so se s pralineji Merci, bonboni Werther's Original in Nimm Dva ter napolitankami Loacker.

 

 

Vir in povezava:

http://www.liffe.si/

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell