Izšel je Ekran junij-julij 2013

rsz_e0613-xsmlIzšla je nova številka Ekrana junij-julij 2013, ki vas bo založila s poletnim cinefilskim branjem! Rubriko bližnji posnetek smo namenili markantnima sodobnima igralcema, z "dobrim fantom" Rayem Liotto se je pogovarjal Matic Majcen, z Denisom Lavantom pa Gorazd Trušnovec. Liotta, ki ima zadnje čase "v paci" po šest filmov letno se je potožil, da si ljudje zapomnijo samo negativne like (preverite v enem bolj nenavadnih intervjujev, koliko "dobrega fanta" je še ostalo v njem!), Lavant pa se je razgovoril (tudi) o tem, kako je štirideset let mislil, da ima slovanske korenine ...

 

Seveda boste, kot sugerira naslovnica, brali o filmih, fenomenih, presenečenjih in razočaranjih letošnjega Cannesa in še nekaj drugih nič manj zanimivih festih.

 

rsz something wild 4

Ray Liotta v filmu Čudovito dekle

 

Rubriko "posvečeno" namenjamo 30-letnici premiere filma Kako so me idioti sistematično uničili (Kako sam sistematski uništen od idiota, 1983) Slobodana Šijana, ki se sicer ukvarja z revolucionarnim vretjem leta 1968, a se zdi prav v današnjem času enako aktualen - če ne celo še bolj! - kot ob svojem nastanku. Andrej Gustinčič, ki je tej vznemirljivi temi namenil samostojen esej, se je ob tej priliki tudi pogovoril z avtorjem filma.

 

Marcel Štefančič, jr. se je poglobil v zlato dobo Holivuda - v čas pred vpeljavo Produkcijskega kodeksa, in opisuje ekscese Holivuda, ki se je v 20. letih, v hedonistični "dobi jazza", vse bolj liberaliziral: vse bolj je hodil po robu, vse bolj je kršil pravila javne morale, vse bolj je soliral ... "Tedanji holivudski filmi so bili moderni, čudovito eliptični, gladko zmontirani, pikantni, direktni, dekadentni, bakanalski, indiskretni, subverzivni, toksični, polemični, fetišistični, ekscesni, grešni, kontroverzni, zelo eksplicitni in hudo nevarni - rušili so tradicijo, klasične vrednote, patriarhalni red. Dražili so jih libido, meso, promiskuitetnost, 'free love', incest, prostitucija, Sapfo, 'bad girls', 'fallen women', 'leftover ladies', 'gold diggers', 'girls about town', napol gola resnica, eksotina in marihuana, gin & sex, z eno besedo - veselica, kakršno lahko nudi le pekel. In ni jih bilo sram." Ultimativna poletna tema - ki se bo zaradi obsega nadaljevala tudi v naslednjo številko!

 

rsz vesela vdova-1

Vesela vdova

 

Ob nedavni smrti markantnega katalonskega avtorja Bigasa Lune se je Tina Poglajen namenila pisati in memoriam, vendar je iz krajšega zapisa nastal samostojen esej o iberski identiteti in Bigasu Luni, čigar življenjsko vodilo je billo "erotizem je čudovit miselni proces". Lep poklon izjemno vitalističnemu avtorju!

 

Poklonili smo se tudi nedavno preminulemu velikanu slovenske kinematografije Vojku Duletiču (zapis in memoriam je prispeval Jože Dolmark), veteranki slovenske filmske publicistike in soustanoviteljici revije Ekran Rapi Šuklje ter pionirju na področju filmskih posebnih učinkov Rayu Harryhausnu.

 

 

EKRAN-1306-naslovka-velika

 

 

Kot strokovno predpripravo na letošnji Grossmannov festival fantastičnega filma in vina v Ljutomeru toplo priporočamo ekspertizo dr. Dejana Ognjanovića v naši priljubljeni rubriki kaliber 50, ki se vrača v sijajni formi, in sicer gre za tehten izbor 50 najbolj markantnih zaključkov grozljivk v zgodovini filma. Nekaj več o dotičnem izboru lahko preberete tudi na avtorjevem blogu, celoto pa seveda najdete v tiskani izdaji novega Ekrana.

 

 

e0613-k50

 

 

Ampak vse to je seveda zgolj kratek povzetek, velika večina svežih vsebin novega Ekrana zaenkrat ostaja skrivnost. Ki čaka, da jo odkrijete.

 

Nova številka Ekrana je v domačih nabiralnikih pri naročnikih in na razpolago na običajnih prodajnih mestih od torka, 11. junija 2013 in bo v prodaji do konca poletja 2013!

 

Vabljeni k branju!

 

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell