Drevesa imajo oči

Lep pozdrav iz svobodnih gozdov »Sestra je sedela na klopi in zrla proti mestu, kjer se je nekoč odpiral pogled vse do Sv. Primoža. Gozd je zrasel visok in gost. V dolini se je še vedno vila stara pot, okrog katere so se v nedelujočih labirintih razraščali zeleni...

Iluzija veličine

Težko bi trdili, da dokončana različica filma Druga stran vetra (The Other Side of the Wind, 2018) prinaša razodetje, ki bi lahko nosilo oznako »novega filma« tako velikega cineasta, kakršen je Orson Welles. Konec koncev gre za film, ki smo ga kljub njegovi...

»In ne bo več teles in rek in skal«

Kratki film Assunta (2018) Ester Ivakič se dogaja v istem svetu kot režiserkin dve leti starejši Srdohrd (2016); vsaj tako lahko sklepamo. Tako kot prvi tudi drugi film ni obremenjen s konvencijo razlaganja ozadja; gre za svojevrsten način anti-origin story[1] – brez...

Nazaj k naravi

»Hrup digitalnega sveta je začel vplivati na mojo zmožnost razmišljanja in oblikovanja lastnih misli,« v intervjuju za revijo Little White Lies pove Debra Granik, ki poleg Kelly Reichardt velja za eno bolj cenjenih režiserk ameriškega neodvisnega filma. Morda se prav...

Recite ne komunizmu!

Ciro Guerra je s Kačjim objemom (El abrazo de la serpiente, 2015), zagotovo enim najodmevnejših kolumbijskih arthouse filmov zadnjih petih let, dokazal, da je združitev žanrskih okvirov s pripovednimi tehnikami in specifikami verovanj staroselcev lahko izjemno plodna...

Budale kot mi

Najprej bežna anekdota, ki je nepovratno zaznamovala moje gledanje filma Climax (2018, Gaspar Noé). Kakšnih pet minut pred koncem na premierni projekciji v dvorani Croisette v Cannesu je do stopnic pod odrom dvorane z mikrofonom v roki pristopil Gaspar Noé, ker je...

Zima v poletnem paradižu

Copa-Loca (2017) je obmorsko letovišče, ki služi kot pobeg za tiste, ki se vanj pridejo zabavat. Je plažni paradiž, fikcija poletnega dne. Tukaj skrbi za nekaj časa izginejo, medtem ko koža vpija razbeljeno sonce in odbija hladno morsko vodo. Brezskrbno se spuščajo po...

Psi so popolni, ljudje pa ne

V svetu, kjer je tradicionalno čez vse mere napihnjen filmski hype potisnjen do skrajnosti umetnega, bo projekcija novega filma Wesa Andersona vedno veljala za tisto redko oazo, ki neutrudnim popotnikom po puščavi popkulturne otopelosti še zmore ponuditi obljubo in...

Portret vztrajne umetnice

Grace Jones in Sophie Fiennes, ki je posnela slovita Perverznežev filmski vodnik (The Pervert's Guide to Cinema, 2006) in Perverznežev vodnik po ideologiji (The Pervert's Guide to Ideology, 2012), sta se spoznali na projekciji dokumentarnega filma Hoover Street...

Aktualna številka


In memoriam Christopher Plummer
Ozadja Montažer zvoka Boštjan Kačičnik
Intervju Katarina Rešek - Kukla in Sestre
Čudežna ženska 1984 Prava junakinja ni rojena iz laži
Miti in ikone Mira Furlan

Virus kot model Distribucijski vektorji po pandemiji
Slovenski filmski festivali na prelomnici
Intervju Vanja Kaluđerčić
Film in nove tehnologije Nazaj v prihodnost
Ekologija filma Film in podnebne spremembe