Fragmenti o Zami Lucrecie Martel

I. Pred Zamo (2017) je bil El Eternauta: veliki, nedokončani projekt Lucrecie Martel. Oesterheldov politični znanstvenofantastični strip iz petdesetih let, ki ga je za podlago v scenariju filma Invazija (Invasión, 1969, Hugo Santiago) vzel tudi Jorge Luis Borges. Za...

Dnevnik vaškega Taksista

Paul Schrader je leta 1972 kot mlad filmski kritik (in diplomirani teolog) objavil odmevno teoretsko delo Transcendental style in Film. V njem je na primeru Carla Dreyerja, Yasujira Ozuja in Roberta Bressona razvil misel o spiritualni razsežnosti sodobnega filmskega...

Peele, da te kap

Jordan Peele je leta 2017 s filmom Zbeži!(Get Out) postavil nov mejnik v t. i. black horrorju, podžanru grozljivk, v katerih so v ospredju temnopolti in ki tako ali drugače kažejo na določene aspekte rasne problematike v ZDA. Navdušenje nad grozljivim, ki se vpenja v...

Čudaškost, ki je ni mogoče pofurati

Deveti razred (Eighth Grade, 2018, Bo Burnham) je eden najbolj cringey filmov, posnetih o najstnikih. Kar pomeni, da čudaškosti in nelagodnosti adolescence ne estetizira v kul hipstersko pozicijo in zavestno furanje marginalne identitete, ampak ju prikaže v njuni...

Črna koža, bele maske

V preteklem letu sta kar dva režiserja svoji politični filmski pripovedi zasidrala okoli osrednjega motiva uprizarjanja »belskega glasu«, ki ga afroameriški liki uporabijo za zavajanje tistih na drugi strani telefonske linije. V Oprostite, ker vas motim (Sorry to...

Drevesa imajo oči

Lep pozdrav iz svobodnih gozdov »Sestra je sedela na klopi in zrla proti mestu, kjer se je nekoč odpiral pogled vse do Sv. Primoža. Gozd je zrasel visok in gost. V dolini se je še vedno vila stara pot, okrog katere so se v nedelujočih labirintih razraščali zeleni...

Iluzija veličine

Težko bi trdili, da dokončana različica filma Druga stran vetra (The Other Side of the Wind, 2018) prinaša razodetje, ki bi lahko nosilo oznako »novega filma« tako velikega cineasta, kakršen je Orson Welles. Konec koncev gre za film, ki smo ga kljub njegovi...

»In ne bo več teles in rek in skal«

Kratki film Assunta (2018) Ester Ivakič se dogaja v istem svetu kot režiserkin dve leti starejši Srdohrd (2016); vsaj tako lahko sklepamo. Tako kot prvi tudi drugi film ni obremenjen s konvencijo razlaganja ozadja; gre za svojevrsten način anti-origin story[1] – brez...

Nazaj k naravi

»Hrup digitalnega sveta je začel vplivati na mojo zmožnost razmišljanja in oblikovanja lastnih misli,« v intervjuju za revijo Little White Lies pove Debra Granik, ki poleg Kelly Reichardt velja za eno bolj cenjenih režiserk ameriškega neodvisnega filma. Morda se prav...

Aktualna številka

 

Tema Uporne muze
Fokus 23. Festival slovenskega filma
Ozadja Arhivistka Jožica Hafner
Film noir Noč sveta
Miti in ikone Alan Parker