Kritika | Revija Ekran

Fantomska nit

Čeravno spregledan na oskarjih, je Fantomska nit (Phantom Thread, 2017) brez dvoma eden najboljših filmov leta 2017 ter tudi eden najboljših filmov Paula Thomasa Andersona, kar ob njegovem več kot opaženem in cenjenem opusu nekaj pomeni. Če bi nas zanimal razlog zakaj...

Pogled iz onostranstva

Njegov pogled je v počasnem premiku na oknu sosednje hiše zaznal podobno postavo – v rožasti rjuhi, z dvema črnima luknjama na mestu, kjer bi morale biti oči. Počasi je privzdignila roko v pozdrav. Odgovoril ji je tako, da je v pozdrav pomahal nazaj. Pogovor je...

Z ljubeznijo (do manualnega dela), Vincent

Poleti leta 1989 je Akira Kurosawa poslal pismo: »Dragi g. Scorsese. Z veliko težavo poskušam izraziti hvaležnost, da ste ugodili moji sebični prošnji. … Zdaj čakam, da se bom srečal z Van Goghom. Vsak dan poslušam njegov glas na posnetkih, ki ste mi jih poslali....

Meta-voznik

V svoji knjigi The American film musical (1987) Rick Altman zapiše, da Freda Astaira vsakič, ko začne plesati, ne dojemamo več kot njegov lik, ki pleše na primer v Londonskem parku, temveč kot Freda Astaira na odru, ki mu ga nudi film. Ta filmski element je bil...

Neljubezen v koreninah

V korenine velikega drevesa ob jezeru se zažira gniloba. Od spodaj, iz samega izvira bo tiho in zahrbtno razžrla njegovo mogočno telo. V ta prizor, podložen z utripajočo tišino, se odpre in zapre novi film ruskega režiserja Andreja Zvjaginceva, Brez ljubezni...

Sofisticirana situacijska komedija

Ruben Östlund je za civilizirane gledalce filmov to, kar je bila MTV serija Jackass (2000–2002, Johnny Knoxville, Spike Jonze, Jeff Tremaine) nekdaj za (pred)pubertetniške mulce – anticipacija voajerskega užitka, ki nastane ob opazovanju muk in nerodnosti nekoga...

Njeni tastari

»Ali vedo, da sem črn?« Chris (Daniel Kaluuya) zadržano vpraša svojo punco Rose (Allison Williams), tik preden se za vikend odpeljeta na obisk k njenim premožnim staršem. Kljub temu da mu Rose zagotovi, da se nima česa bati, saj bi njen oče – če bi lahko – tudi v...

V puščavi moškosti

O Jean-Pierru Melvillu Trinajst celovečernih filmov, ki jih je Jean-Pierre Melville posnel med letoma 1949 in 1972, je skoraj brez izjeme pesimističnih. Opisujejo nekaj, čemur bi se lahko reklo odločna hoja v uničenje. Njegovi junaki, in skoraj vedno gre za moške...

Aktualna številka

Tema Pogled živali v filmu
Spregledene Montažerke, nevidne scenaristke filma
Dvojni pogled Joker Todda Philipsa
TV serije Prišleci
FSF Slovenski filmi v 2019
iz kinotečnih arhivov James Agee in Noč lovca