Kritika | Revija Ekran

Rojen, ne narejen

Najprej povsem zunanja, zapovrh pa še »nekorektna« opazka: Iztrebljevalec 2049 (Blade Runner 2049, 2017, Denis Villeneuve) se bolje gleda kot piratska kopija s kakšnega obskurnega spletnega mesta kot pa na velikem platnu velikega kina! Kot bi se v očišče, ki zre v to...

Se je zgodilo nemogoče?

Najzanimivejše analize prvega Iztrebljevalca (Blade Runner, 1982, Ridley Scott), vsaj v mojih očeh, slonijo na branju Descartesa, prav kolikor izpostavijo Descartesove slavne besede, ki jih rahlo posmehljivo izgovori replikantka Pris: »Mislim, torej sem.« Opaziti...

“Delate lahko tudi v Nemčiji!”

Valeska Grisebach se s filmom Vestern (Western, 2017) na filmska platna vrača po enajstletnem premoru. Leta 2006 so jo ob drugem filmu Hrepenenje (Sehnsucht, 2006) kritiki označili za eno najvidnejših predstavnic druge generacije berlinske filmske šole, torej za...

Vztrajanje v drugosti

Kaj je domotožje? Vprašanje brez odgovora, ki tiho izzveni za robove rdečih streh, čez rob vasi, v bodičasto, brezmejno pustinjo Divjega vzhoda. In prav v tem izzvenu se, v ideji in formi, izgrajuje novi film nemške režiserke Valeske Grisebach Vestern (Western, 2017):...

Čudežna ženska

Ko je Čudežna ženska (Wonder Woman, 2017, Patty Jenkins) prišla v kinematografe po svetu, je bilo v vsaki reviji in časopisu, ki premore oddelek filmske kritike, mogoče prebrati, da je film feministično čudo, ki ga v današnjem času še kako potrebujemo. Znak, da se...

Podaj mi Francoza

Prosojna mehanika življenja za zaveso strica iz ospredja Ta esej moram začeti s priznanjem. Za Jacquesa Tatija sem prvič slišal v srednji šoli, ko je Kinoteka premierno projicirala barvno verzijo njegovega Prazničnega dne (Jour de fête, 1949). Pijani poštar me je v...

Tatijevska »komedija sveta«

Poštar François v Prazniku svojo divjo kolesarsko vožnjo konča s padcem v vodo, točneje, s poletom v potok, in podobno se zgodi tudi Hulotu (Gospod Hulot na počitnicah, 1953), ko se spotakne ob žico, napeto med avtoma, in odleti v morje. Toda to sta pri Tatiju skoraj...

Brez prave nevarnosti

Leta 1975, dve leti po tistem, ko so v Ameriki detroitski The Stooges, utapljajoč se v neuspehu in drogah, dokončno prenehali z metalurškim avantgardnim napadom na idealistično flower-power zapuščino (Iggy Pop pravi, da je “pomagal pokopati šestdeseta”), je v...

Aktualna številka

Tema Ingmar Bergman
Slovenski film pogovor z Uršo Menart in Dušanom Kastelicem
10 let Kinodvora na prelomnici
Intervju Ruben Östlund, Fabrice Du Welz
Nuri Bilge Ceylan Čehov v turškem filmu