Vstaja stvari

Quentin Dupieux je tisti odbiti avtor, ki se vsakih nekaj let pojavi v liffovski Ekstravaganci. A njegove filme večinoma neupravičeno reducirajo na zgolj dadaistični/surrealistični štos, na poigravanje s filmom in njegovimi mejami ter zabavanje gledalca z norimi...

Večno vračanje očeta

O prestižni tv-nadaljevanki Nasledstvo V zadnjem času se je precej razširilo mnenje, da je prestižna televizija izčrpala zaloge kreativnosti, zaradi katere je v novem tisočletju postala »popularnejša od filma«, in da trenutno na pretočnih platformah prevladuje...

O ženskah, denarju in umetnosti

Prva stvar, ki jo lahko preberemo v Času deklištva, enem temeljnih del ameriške literature, je stavek o tem, kako grozno je biti reven. Louisa May Alcott, avtorica te deloma avtobiografske knjige, je revščino izkusila na lastni koži. Ko je bila v najstniških letih, se...

Po Jezeru …

Medijski prostor televizije v samostojni Sloveniji verjetno še nikoli ni prinesel tolikšnega pričakovanja, kot ob kriminalni nadaljevanki Jezero (2019, Klemen Dvornik, Matevž Luzar), posneti po istoimenskem romanu Tadeja Goloba. Z njo naj bi Slovenija končno dobila...

»Fajn človek je bil«

Na začetku je bila kratka zgodba Zdravka Duše. Matjaž Ivanišin jo je prebral in se, kot pove v intervjujih, k njej vedno znova vračal, v njegovem spominu pa se je zgodba začela stapljati s podobo nekoga, ki ga je režiser dobro poznal. In ker mu obris človeka, ki se je...

Kapital po domače

Bryan D. Palmer v eseju “Night in the Capitalist, Cold War City: Noir and the Cultural Politics of Darkness” med najprepoznavnejšimi lastnostmi povojnega filma noir navaja slikanje zastrašujočega individualizma, odtujenega iskanja izmuzljive materialne gratifikacije...

Aktualna številka

Dvojni pogled Lahko te uničim
Fellini 100 Ves ta cirkus
Tema Mladinski filmi in serije
Ozadja Rekviziter Rudi Požek
Miti in ikone Ennio Morricone
Fokus 16. Kino Otok - Isola Cinema