Kritika | Revija Ekran

Kapital po domače

Bryan D. Palmer v eseju “Night in the Capitalist, Cold War City: Noir and the Cultural Politics of Darkness” med najprepoznavnejšimi lastnostmi povojnega filma noir navaja slikanje zastrašujočega individualizma, odtujenega iskanja izmuzljive materialne gratifikacije...

Razkrivanje ženskih svetov

Režiserka Céline Sciamma se je od svojega prvenca Vodne lilije (Naissance des pieuvres, 2007) o dekletih v ekipi umetnostnega plavanja in prvi (lezbični) ljubezni, predvsem pa dveh nadaljevanj trilogije filmov o odraščanju – zgodbi o transspolnem otroku, Pobalinka...

Kdo parazitira koga?

Med letošnjim in lanskim canskim zmagovalcem, južnokorejskim filmom Parazit (Gisaengchung, 2019, Bong Joon-ho) in japonskim Tatiči (Manbiki kazoku, 2018, Hirokazu Koreeda), ter kritiškim favoritom lanskega leta, Požiganje (Beoning, 2018, Lee Chang-dong), obstaja...

Ko(z)mični detektiv

Ko inšpektor Van der Weyden in njegov pomočnik Carpentier v prvem delu prve sezone Dumontove serije P’tit Quinquin (Bruno Dumont, 2014) v bunkerju, zgrajenem v drugi svetovni vojni, najdeta mrtvo kravo, na kateri je človeška kri, Carpentier zgroženo komentira, da je...

Razglednice

Lep pozdrav iz sosednje Hrvaške! Razglednice/Kartoline Igor Bezinović, Hrvoslava Brkušić, Katerina Duda, Ivana Pipal, Ante Zlatko Stolica, Darovan Tušek, Hrvaška, 2019 Dokler ne najdejo kakšnega še starejšega primer(k)a, velja, da naj bi najstarejšo razglednico na...

Fragmenti o Zami Lucrecie Martel

I. Pred Zamo (2017) je bil El Eternauta: veliki, nedokončani projekt Lucrecie Martel. Oesterheldov politični znanstvenofantastični strip iz petdesetih let, ki ga je za podlago v scenariju filma Invazija (Invasión, 1969, Hugo Santiago) vzel tudi Jorge Luis Borges. Za...

Dnevnik vaškega Taksista

Paul Schrader je leta 1972 kot mlad filmski kritik (in diplomirani teolog) objavil odmevno teoretsko delo Transcendental style in Film. V njem je na primeru Carla Dreyerja, Yasujira Ozuja in Roberta Bressona razvil misel o spiritualni razsežnosti sodobnega filmskega...

Peele, da te kap

Jordan Peele je leta 2017 s filmom Zbeži!(Get Out) postavil nov mejnik v t. i. black horrorju, podžanru grozljivk, v katerih so v ospredju temnopolti in ki tako ali drugače kažejo na določene aspekte rasne problematike v ZDA. Navdušenje nad grozljivim, ki se vpenja v...

Aktualna številka

Tema Pogled živali v filmu
Spregledene Montažerke, nevidne scenaristke filma
Dvojni pogled Joker Todda Philipsa
TV serije Prišleci
FSF Slovenski filmi v 2019
iz kinotečnih arhivov James Agee in Noč lovca