Kolumna

Prelom

 

Uporaba desetletij kot zaključenih zgodovinskih entitet je postala priljubljena in splošno sprejeta v prejšnjem stoletju, med drugim tudi stoletju filma, tako da se je začelo posamezne trende, stile, pristope in običaje pripisovati posameznim desetletjem in obratno, da so posamezna desetletja postala prepoznavna po idejnih trendih, estetskih smernicah in družbenem dogajanju. Kaj ob koncu prvega desetletja tretjega tisočletja reči o filmu v tem obdobju?

Preberi več...

 

Tu je Rodos

 

V dneh pred izidom novembrske številke Ekrana je bil na spletni strani Filmskega sklada objavljen predlog novega besedila Splošnih pogojev poslovanja FS ter poziv strokovni javnosti k pripombam in predlogom. Ker je to 'okno' poziva odprto le dva tedna, se velja nemudoma zakopati v branje, saj gre za dokument, ki kljub pravniški suhoparnosti bistveno določa pravila igre v odnosu do osrednje slovenske institucije, namenjene podpori filmskemu ustvarjanju. V oporo pri razbiranju teh premikov v tokratnem Ekranu že objavljamo nekaj poudarkov enega od sodelavcev pri pripravi (verjetno se vsi akterji pri nas strinjajo vsaj v tem, da nujnih) sprememb, Mirana Zupaniča.

Preberi več...

 

12. FSF iz perspektive mladega obiskovalca

FSF-image

 

Pozdravljeni!

Sem Klemen Berus. Star sem 15 let. Letos sem se udeležil 12. festivala slovenskega filma. Tam sem intervjuval mnogo ljudi, posnel novinarske konference in si tudi ogledal veliko filmov. Doma sem potem napisal članek o 12. festivalu slovenskega filma. Upam, da ga boste kot revija za film in televizijo (če ga nisem poslal prepozno) objavili.

 

Klemen

Preberi več...

 

Ja in ne.

 

Kdor pozorneje spremlja mednarodno filmsko-založniško dogajanje, bržkone že težko pričakuje izid impozantnega knjižnega dela, skoraj tri tisoč strani zbrane in skrbno urejene dokumentacije o verjetno največjem Kubrickovem projektu, filmu Napoleon, ki pa kljub več kot dvema letoma intenzivnih priprav, investicij in raziskav ni bil nikoli posnet. Dokumentacija, ki je na razpolago, priča o velikosti, enkratnosti in ambicioznosti vizije, o prepoznavnosti avtorjevega pečata in njegovem tedaj že kultnem statusu, o finančnem riziku s strani studijskih podpornikov, o promocijskem potencialu filma ... In tudi o tistemu ˝suspenzu nejevere˝, ki je pravzaprav potreben za nastanek vsakega, ne le uspešnega žanrskega filma.

Preberi več...

 

Iz drugega Buenos Airesa.

 

Po oktobrski vrnitvi v Buenos Aires, po prvi izkušnji s celovečercem in s štipendijo, sem pristala v tem majcenem, a sončnem stanovanju mestne četrti, ki so jo pred mano naseljevali že Borges, Freud in Coppola. Bila je dvostranska usluga, meni, ki sem že kakih petnajstič ostala brez stanovanja in dominikanskemu sošolcu, ki je želel na polletno študentsko izmenjavo v Edinburgh, pa ni vedel, kje bi na hitro našel podnajemnika, ki bi občasno ohranjal v kondiciji še njegovo kitaro. Komaj sva sklenila finančno pogodbo, že je Angležem izmaknil nagrado Bafta za svoj kratki film, ki ga je v njihovi produkciji posnel takoj po prihodu. S tem je prišel do zavidljive štipendije, jaz pa do stanovanja.

Preberi več...

 

Stopnja varnosti

 

Berem svežo izdajo ene od filmskih revij, v kateri piše: "Stopnja varnosti pri finančni konstrukciji državno financiranih filmov je producente rešila prepotrebne komunikacije z domačim gledalcem. Po drugi strani, naš film ni imel kakšnih pomembnejših uspehov v tujini, ne nagrad na največjih svetovnih festivalih - saj ne uspe priti niti v njihove tekmovalne programe. O rednejši distribuciji zunaj meja ni niti govora. Kakšna simbolična nagrada na B-festivalu je skrajni tuji domet. Jasno, nagrade niso edino merilo, ampak to kaže na porazen sprejem: ne le, da ga ne gleda publika, ne ceni ga niti tuja filmska elita. Avtorji dejansko snemajo sami zase. To ni nujno slabo, ampak s tem se že vnaprej odvežejo kakršne koli odgovornosti. Domači film je tako postal talec čarobnega zaprtega kroga."

Preberi več...

 

Matjaž Klopčič in jaz

 

Letos marca sem se za dobre štiri mesece preselil v Pariz. Moj projekt Nahrani me z besedami je bil izbran za Cinefondation Residence, program cannskega festivala, namenjen mladim avtorjem, ki pripravljajo prvi ali drugi celovečerni film. Pred tem nisem še nikoli bil v Parizu in o njem sem največ slišal od Matjaža Klopčiča, mentorja na akademiji. Matjaž je študentom izjemno rad pripovedoval o svojem pariškem izobraževanju in življenju. Takrat je spoznal novi val in ga prinesel v Slovenijo.

Preberi več...

 

To.

 

V raziskavi med potencialnimi bralci pred prevzemom uredništva Ekrana sem v veliki večini naletel na dva odziva: polovica je bila začudena, da »to« sploh še obstaja, polovica pa se je pridušala, da »tega« niti pod razno ne bere. Ob vsem dolžnem spoštovanju do dragocenih dolgoletnih naročnikov in bralcev Ekrana sem neredko tudi sam ugotavljal, da so osrednjo slovensko strokovno filmsko revijo zlagoma (in bolj ali manj po lastni krivdi) povozili drugi mediji. Še tako obrobna slovenska publikacija premore nekakšno filmsko rubriko, osrednja filmska revija pa je postala celo znotraj »svojih« krogov, pa naj bo ta ris pripadnosti še tako izmuzljiv, bolj ali manj nerelevantna.

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja1234567NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell