Kolumna

Navdušenje in navdušenci

 

Redakcija oktobrskega Ekrana se je končala, 14. Festival slovenskega filma se pa še ni začel, tako da na tem mestu še ne morem(o) ocenjevati njegovega odmeva in dometa, temu naj bi bila zavoljo uveljavljenih terminov izhajanja obširneje namenjena novembrska številka. Bi pa znala biti vsaj kot iztočnica zanimiva naslednja anekdota. Po opravljeni selekciji filmov so se namreč vrstile takšne in drugačne predstavitve tedaj še prihodnjega programa.

Preberi več...

 

Festivali

 

Intenzivna poletna festivalska sezona je mimo (tako rekoč v istem tednu sredi julija se je v polmeru nekaj sto kilometrov od nas odvijalo kar pet filmskih festivalov: Pulj, Ljutomer, Motovun, Gorica, Sarajevo), prihaja kot kaže nič manj intenzivna jesenska sezona. Tako v mednarodnem smislu (Benetke) kot v domačem (Portorož). V zvezi s festivali obstaja trenutno nek zelo splošen pomislek, namreč koliko danes sploh še služijo svojemu osnovnemu namenu.

Preberi več...

 

Dvajsetletje

 

Dvojna poletna številka Ekrana prinaša krepko povečan obseg branja za podvojeno časovno obdobje, vseeno pa predstavljajo njeno osrčje osebni izbori dobrih dveh ducatov aktivnih domačih publicistov, filmskih novinarjev in kritikov, ki so se odzvali na anketo, v kateri smo poizvedovali, kateri so po njihovem mnenju najboljši slovenski celovečerni (igrani) filmi, posneti v poosamosvojitvenem obdobju, torej med letoma 1991 in 2011. Vse druge kriterije za izbor smo prepustili njihovi lastni presoji.

Preberi več...

 

Strateški cilji

 

V središču junijskega Ekrana načenjamo obravnavo problematike Filmskega studia Viba film Ljubljana in nove filmske politike - »nove« v smislu, da je pravkar v pripravi Nacionalni program za kulturo za prihodnje obdobje 2012--2015, torej državni strateški dokument razvojnega načrtovanja, ki oblikuje cilje in prioritete kulturne politike. Ker se ta ukvarja tudi s prihodnostjo urejanja avdiovizualnega področja in znotraj tega še posebej z bodočim statusom javnega zavoda Viba film, lahko najdete v središču revije krajšo, a zgovorno anketo med akterji, ki se jih s strani Ministrstva za kulturo RS pripravljena Analiza stanja na področju kulture še posebej dotika, torej med domačimi producenti in režiserji ter njihovimi stanovskimi organizacijami.

Preberi več...

 

Svižčev dan

 

Ni prav veliko scenaristov, ki bi bili ob smrti deležni posebnih zapisov in časti zunaj najožjih krogov stroke. In vendar je nemogoče mimo novice o smrti Johna Sullivana, ki nas je doletela prav v času priprave majske številke Ekrana. John Sullivan (1946-2011) je bil angleški scenarist, ki je delal pretežno oziroma skoraj izključno na področju televizijske produkcije, v zgodovino pa se je zapisal kot avtor kultne serije 80. let, Samo bedaki in konji (Only Fools and Horses; sedem serij v letih 1981-1991 se je nadaljevalo s posamičnimi poznejšimi posebnimi epizodami), ki je bila deležna ne le številnih najvidnejših nagrad in je dosegala rekorde gledanosti, ampak je postala pravzaprav del (pop)kulture, prišla v slovarje in bila pred leti proglašena za najboljšo angleško situacijsko komedijo vseh časov.

Preberi več...

 

INT. PROSTOR. ČAS.

 

Sredi marca se je iztekel natečaj, ki ga je po vzoru - na tem mestu zaradi avantgardnih idej in nekonvencionalnih potez že večkrat omenjanega - Davida Lyncha razpisal naš glasbeni ustvarjalec Jan Plestenjak, namreč anonimni natečaj za ljubiteljski/avtorski videospot na temo ene od njegovih skladb. V nagradni sklad je prispeval pet evrskih tisočakov, nagrajencu, ki ga je s spletnim in mobilnim glasovanjem pomagala določiti publika, pa je pripadel tudi naziv avtorja uradnega videospota za to skladbo.

Preberi več...

 

Začetek, sredina, konec

 

Nekako v skladu z znamenito krilatico, da mora imeti filmska zgodba začetek, sredino in konec (vendar ne nujno v tem vrstnem redu), so razporejene vsebine tudi po marčevskem Ekranu: za »začetek« bi lahko veljalo ukvarjanje z mojstri svetovne kinematografije, pravzaprav s klasiki, kakršna sta žal preminuli skladatelj John Barry in še kako aktiven direktor fotografije Vilmos Zsigmond, ki se je mudil v Ljubljani na snemanju koprodukcijskega filma Deviški ples smrti; ta prihaja na naš kinematografski spored predvidoma v naslednjih mesecih. Zapis Zsigmondovega sijajnega »master classa«, ki ga je imel za slušatelje ljubljanske AGRFT, že nakazuje »sredino«, torej lucidni vpogled v aktualno digitalno revolucijo, ki prinaša številne tektonske spremembe na vseh področjih, tudi na filmskem in televizijskem, v najširšem smislu teh pojmov.

Preberi več...

 

Nova sezona

 

Počasi se zaključuje zimski čas kislih kumaric tudi na področju filmskih premier. Svetovna festivalska sezona 2011 se šele resneje začenja (zaključila sta se januarska Sundance in skoraj že Rotterdam, mednarodna karavana se februarja seli v Berlin), prav tako pričakujemo malce večji naval prikazovanja kakovostnih filmov v klasični distribuciji, ki bodo poskušali izkoristiti nekaj publicitete okrog podelitve oskarjev (pa bi sicer morda ostali pod radarji oziroma zunaj žarometov, ki so jih deležni »običajni osumljenci«). Ponovoletna puščoba glede filmskega dogajanja pa še zmeraj ponuja priložnost, da se ozremo na preteklo leto, pregledamo take in drugačne izbore filmov (objavljene recimo v prejšni številki revij Ekran, Film Comment, Sight & Sound ter na drugih platformah), ki jih je prej omenjeno redno prikazovanje zaobšlo.

Preberi več...

 

Organizacija IMAGO

 

 

Simon Tanšek, ZFS: Kako najbolje doseči, kar si želimo?

 


Naj začnem pri sosedih ... Madžarska zveza direktorjev fotografije HSC je lani praznovala dvajsetletnico obstoja, zato je med 15. in 17. novembrom v Budimpešti skupaj z IMAGO-m organizirala prvo svetovno konferenco direktorjev fotografije (1. WMW).

Preberi več...

 

Krizno leto očetov

 

Za zadnjo letošnjo številko Ekrana smo rednejše sodelavce in filmske publiciste zopet zaprosili za osebne sezname »naj« filmov preteklega leta. Preference, ali bodo označeni po vrstnem redu, abecedi, kar tako ali bodo izbrani in razvrščeni po kakšnih drugih kriterijih, smo prepustili vsakemu posamezniku ... Vsak film ima lahko tudi zelo kratko pojasnilo (ali splošnejši tekst o izbiri), lahko je tudi brez njega. Tudi odločitev, ali se omejiti na filme, prikazane v uradni distribuciji pri nas na rednem kinematografskem sporedu, na priložnostnih javnih projekcijah, v okviru katerega od številnih filmskih festivalov (tudi v Sloveniji jih je že za dva ducata) ali na filme, prikazane na katerem od festivalov v tujini ali pridobljene po kakšni drugi poti, smo prepustili vsakemu posamezniku.

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja1234567NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell