Kolumna

Srečno 1984 (+ 30)

 

Kakovostne televizijske serije danes ključno oblikujejo sodobno predstavo o tem, kaj naj bi bila umetnost pripovedovanja v gibljivih slikah. Presežnike vedno bolj hranimo za vrhunske serije, ki so postale avdiovizualni ekvivalent velikega romana ali monumentalne drame. O kritiških slavospevih, kot jih je bila deležna nedavno zaključena serija Kriva pota (Breaking Bad, 2008–2013), o kateri smo že pred leti pisali tudi v Ekranu, lahko sodobna filmska produkcija samo sanja, če niti ne trosimo soli na rano z navajanjem podatkov o gledanosti, odmevnosti in kulturnem vplivu sodobnih serij.

Preberi več...

 

Psihoza

 

Včasih se zadeve res lepo sestavijo: recimo zgoščeno obdobje premier novih slovenskih celovečercev ob začetku šolskega leta, ki je hkrati uvod v pričakovano stresno jesen, v kateri se bo splošno psihotično stanje našega, v številnih pogledih povsem bankrotiranega okolja samo še stopnjevalo.

 

Preberi več...

 

11. november 1989

 

Berlinski zid je zrušen, politični zemljevid Evrope se spreminja; Stalinov imperij razpada kot hišica iz kart.

 

Preberi več...

 

Zbogom, samorastnik!

 

Najino poznanstvo z gospodom Vojkom Duletičem se je začelo v obdobju, ko se je intenzivno ukvarjal s svojim vélikim eksperimentom, dvajset let po njegovem neprostovoljnem notranjem eksilu, dvajset let za tem, ko mu je slovenska kulturna politika omogočila zadnji filmski projekt.

 

Preberi več...

 

Anomalije aktualnosti

 

Fokus tokratne številke Ekrana smo usmerili na aktualno dogajanje v dokumentaristiki, oba naša sogovornika v tem središčnem vsebinskem bloku - slovenska filmska avtorica Hanka Kastelicová, ki je pred kratkim postala producentka za dokumentarni program pri HBO Europe, ter legendarni ameriški režiser Frederick Wiseman - pa z lastnim ustvarjalnim delom prispevata k tisti specifični podzvrsti, ki jo lahko imenujemo observacijski dokumentarec.

 

Preberi več...

 

Nešteto kotlov

 

Po decembrskih apokaliptičnih napovedih in intenzivnem ukvarjanju s koledarji oziroma ob pripravi aktualnega Ekrana je bilo zanimivo vzeti v roke revijo izpred natanko leta dni in preveriti, kaj se je medtem na področju, s katerim se ukvarjamo, morebiti spremenilo. Kljub turbulentnemu letu - presenetljivo malo.

 

Preberi več...

 

Apokalipsa danes


Pred zaključkom redakcije tokratnega Ekrana sva se z oblikovalcem znašla pred nepričakovano dilemo. Navduševala sva se namreč nad dvema različnima pristopoma. Sam sem se nekoliko bolj nagibal k temu, da že zaradi apokaliptičnega vsebinskega fokusa v osrčju te številke naredimo korak stran od ustaljenega koncepta portretov in postavimo na naslovnico podobo potapljajočega se Titanika, ki je nenadkriljiva prispodoba aktualne situacije (ne le pri nas) in o katerem prav tako pišemo v kontekstu tega fokusa.

 

Preberi več...

 

Po jubileju


V oktobrskem Ekranu se kot vsako leto ob tem času intenzivno posvečamo novim domačim filmom, nedavno tega predstavljenim na festivalu v Portorožu. Letošnji Festival slovenskega filma je bil napovedovan kot v marsičem prelomen - pri tem je bil mišljen predvsem prehod na digitalno tehnologijo oziroma DCP-projekcije. No, tisti del filmske stroke, ki ga predstavlja Ekran, pa je opazil, da je bil festival »prelomen« tudi v tem, da je kar nekaj nagrad letos izostalo.

 

Preberi več...

 

Pred jubilejem


Pred vrati je 50-letnica izhajanja Ekrana, ki jo je pričakal kot mesečnik. Takšno tradicijo kontinuiranega izhajanja ima v svetovnem merilu le prgišče najvidnejših in najvplivnejših filmskih revij (Sight & Sound izhaja od leta 1932, Bianco e Nero je prvič izšla leta 1937, Cahiers du cinéma izhaja od leta 1951, letnico rojstva pa si delimo z revijo Film Comment, ki je bila ustanovljena leta 1962); podobnega jubileja ni dočakala nobena druga filmska revija naše regije.

 

Preberi več...

 

Dvajsetletje, drugič


Zgodovina ima to zanimivo lastnost, da se, če resnice o njej pravočasno ne ozavestiš oziroma je ustrezno ne reflektiraš, rada po svoje vrača; znamenita krilatica pravi, da najprej kot tragedija in potem kot farsa. In junij je postal pri nas tisti mesec, ko se začne zaradi državnih jubilejev in slavnosti brozga pretekle in polpretekle zgodovine pretakati s prav posebno dehtečo intenzivnostjo. In vsem tem vonjavam se je bilo letošnjega junija resnično nemogoče izogniti.

 

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja1234567NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell