Kolumna

Vrnitev v prihodnost II

 

Glede na to, da živimo in delujemo v svetu, v katerem nekaj, česar ni mogoče linkati in sharati, v publicističnem smislu tako rekoč ne obstaja, sem ne tako dolgo nazaj v komunikaciji s tujimi festivalskimi organizatorji in drugo mednarodno filmsko srenjo postal pozoren na določen preobrat. Če je takojšnjost in dosegljivost spletnih objav še pred nekaj leti na široko odpirala vrata sodelovanju in povezovanju, je prišlo v zadnjem času kar nekaj nedvoumnih signalov, da so postale pravzaprav precej bolj cenjene in zaželene tiskane objave.

Preberi več...

 

17. Festivalu slovenskega filma ob rob

 

Letošnji Festival slovenskega filma je še radikalneje kot prejšnja leta pokazal vso bedo, praznino, povprečnost, neinventivnost, naivnost in infantilnost nacionalne filmske produkcije, poleg tega pa še naravnost osupljivo ustvarjalno siromaštvo in ozkoumnost cele vrste slovenskih filmskih subprodukcij – od študentskih del, kratkometražnega filma, televizijske produkcije in žal tudi neodvisne scene.

Preberi več...

 

Uvod v fenomen Kickstarter

 

S pojavom in popularizacijo interneta se je na področju kreativnih industrij spremenilo marsikaj. Avtorji so se novostim najprej seveda bolj ali manj neuspešno upirali, a temu odporu najbolj botruje nepoznavanje koncepta, proti kateremu se borijo. Internet se namreč skoraj brez izjeme obravnava v kontekstu piratstva in avtorskih pravic (ter finančnih kompenzacij), vse prednosti, ki jih prinaša, pa se vehementno ignorira. A teh je preveč, da bi jih kar tako zanemarjali.

Preberi več...

 

Zgodba filmsko kulturnega faktotuma

(50-letnica delovanja Hrvaške filmske zveze)

 

Če bi se pisanja o razvoju Hrvaške filmske zveze (HFS) lotil kateri od bolj populističnih medijev, bi jo zlahka predstavil kot zgodbo o uspehu, o vzponu neke marginalne »administrativne zaznambe« s področja filmskega amaterizma do ene od osrednjih filmsko kulturnih ustanov na Hrvaškem.

Preberi več...

 

Ohranitev slovenske filmske zgodovine na digitalnem formatu

 

Ustvarjalci filmov smo v zelo kratkem času doživeli ogromne tehnične spremembe formatov tako pri snemanju kot distribuciji. Sedaj je jasno, da je bodočnost digitalna in da se temu ni mogoče izogniti. Morali se bomo prilagoditi.

Preberi več...

 

Nacija in lokacija

 

»Moraš definirati, kaj delaš, svoje stališče, v bistvu moraš biti radikalen – tam zunaj je toliko drugih, ki jih zanimajo podobne stvari kot tebe,« je v pogovoru, ki ga objavljamo v središču Ekrana, povedal švicarski dokumentarist Christian Frei. V intervjuju smo se ves čas ukvarjali z vprašanjem razmerje med etiko, estetiko in tehnologijo avdiovizualne produkcije in reprodukcije, pri čemer je Frei zatrdil: »Na ravni tega, kar je pri dokumentarcih fascinantno, se vse razvija precej počasi. Umetnost filmskega ustvarjanja se ne spreminja tako radikalno, kot mislimo.«

Preberi več...

 

Zdenko Vrdlovec – dobitnik nagrade mesta Ljubljana za leto 2014

 

Več kot 40-letno delovanje Zdenka Vrdlovca sega na različna humanistična in umetniška področja, od sociologije do književnosti in filozofije, in prav ta njegova izobrazbena širina je tista distinktivna kakovost, ki ga vzpostavlja tudi za prvaka na področju domače filmske publicistike, saj je bila vse njegovo življenje temelj za pronicljivo in tehtno presojanje, ki zahteva poznavanje historičnih dejstev, umetnostne zgodovine, politično-kulturnih kontekstov posameznih obdobij ter temeljno naravo filmskega jezika in avtorskih opusov.

Preberi več...

 

Čas je ploščat krog

 

Pred sto leti, 28. junija 1914, se je v Sarajevu zgodil atentat na avstro-ogrskega prestolonaslednika Franca Ferdinanda, kar je bil povod za kalvarijo I. svetovne vojne. Obletnice tako pomembnih in prelomnih dogodkov, ki so sledili, pri Ekranu nismo mogli preskočiti in tako lahko dobite v središču revije odgovor na vse, kar ste želeli vprašati o filmih, povezanih s I. svetovno vojno, pa niste imeli koga.

Preberi več...

 

Kljubovalni klubi

 

Ob zaključku redakcije tokratne številke Ekrana se je bilo nemogoče izogniti medijskemu šumu podeljevanja oskarjev, ki je ves čas skrbel za ozadje. Filmska srenja zavzema do tega sejma nečimrnosti raznolik diapazon stališč, od vzvišenega ali zgroženega zavračanja do povsem nekritične fanovske fascinacije. Zanimivo bi bilo ob priliki pretresti in soočiti argumente za vsa ta stališča, predvsem seveda tistih do oskarjev negativnih.

Preberi več...

 

Video na zahtevo

 

Časi, ko je tempo gledanja oddaj, filmov in serij narekovala televizija, počasi minevajo, saj so gledalci s prihodom novih tehnologij, med katerimi so največji premik sprožili pametni telefoni in tablice, dobili večjo moč in vpliv na ponudbo. Zamudna čakanja na prihod določene produkcije iz ameriških ali drugih velikih kalilnic filmov in serij postajajo stvar preteklosti, prav tako pa tudi diktiranje televizij, kdaj in kje bomo gledali njihov program.

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja1234567NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell