Pod črto

 

»Hang on tightly, let go lightly.« Clive Owen v filmu Krupje (1998)

 

Po šestih letih je to zadnja številka Ekrana, pod katero se podpisujem kot urednik. »We had a nice run,« je zadevo komentiral kolega Gustinčič, in pod ta kratek zaključni komentar bi se podpisal tudi sam.

 

V šestih letih smo realizirali skoraj petdeset tiskanih številk Ekrana in pri tem postavili nekaj rekordov – recimo v trajanju mesečnega izhajanja. Kar nekaj posameznih številk smo razprodali in jih je še v arhivu zgolj za vzorec. Uspešno smo se borili s sočasnim padanjem relevantnosti tiskanih medijev in z domačo gospodarsko recesijo, s katero smo bili soočeni praktično ves mandat in nas je iz nekih začetnih obetov po postopni profesionalizaciji delovanja porinila pod rob prekernih razmer. Tudi po razpolovitvi proračuna smo še vedno uspeli vsaka dva meseca izdati sveženj strokovno sila raznolikih tekstov o filmu, televiziji in vizualnih medijih, po obsegu primerljiv s spodobnim romanom, kar smo bralcem ponudili za ceno, nižjo od vstopnice za kino. Približno tretjino tekstov smo z zamikom objavili na spletni strani in število posameznih ogledov in delitev člankov kaže, da zanimanje za poglobljeno obravnavo filma še vedno obstaja.

 

Vsa ta leta se nismo zlizali z institucijami, ki imajo na razpolago sredstva in moč odločanja, kar se je posledično kazalo v stopnjevanju naklona strmine, v katero smo rinili s svojim delom, in v opuščanju načrtov na zgolj osnovno preživetje. V kakšnih težjih trenutkih ob soočanju z vrženimi poleni, onemogočanjem, ignoriranjem, omalovaževanjem in s šikaniranjem – last but not least, s skrajno mačehovskim odnosom izdajatelja do lastne revije, ki smo ga bili deležni v zadnjih par letih – sem se spomnil samo številke 28: toliko je bilo skupaj prodanih izvodov Ekrana v letu pred mojim prevzemom urednikovanja. Ta podatek bo pač malce težko izbrisati, kot tudi dejstvo, da je teh nekaj let Ekran, ob tem, da drži primat v kontinuiteti, obstajal kot edina filmska revija v širši regiji, ki ne izhaja zgolj kot poljuben občasnik, ampak kot redna, resna in zanesljiva periodika.

 

Ne morem skratka ravno reči, da se kot urednik nisem uspel realizirati – navsezadnje je bil na prvi naslovnici Clint Eastwood, na zadnji pa Sam Peckinpah. Šalo na stran, na pluralnost pogledov, odprtost za sodelovanje in kakovostno raven objavljenih prispevkov sem resnično ponosen, predvsem na račun tega, da mi je k sodelovanju uspelo pritegniti avtorice in avtorje, ki v publicističnem smislu presegajo tisto, kar na kritiški ravni počnem sam. Vesel sem, da me tudi po šestih letih prenekatero besedilo miselno zaposluje in vznemirja, in prepričan sem, da smo v tem času ustvarili spodoben korpus objav s trajno vrednostjo. Ob upoštevanju finančnega ponderja, da je trenutni letni proračun revije enak enemu režiserskemu honorarju, in ob upoštevanju tega, da sem smisel revije videl v prioritetnem podpiranju razvoja domače publicistične misli, je Ekran morda celo najboljša filmska revija na svetu.

 

Spodobi se, da zaključim z zahvalami – najprej vsem najožjim sodelavcem, brez njihove podpore in razumevanja vsega zgoraj naštetega zagotovo ne bi bilo. Potem vsem poslovnim partnerjem in tistim zanesljivim avtorjem, ki so se držali rokov in mi prihranili kakšno neprespano noč, pa tudi tistim drugim, na katere je bilo nazadnje vredno čakati v suspenzu. Zahvala pa gre nenazadnje predvsem zvestim naročnikom in bralcem Ekrana – če česa v svojem mandatu nisem hotel, je bilo to, da bi bila revija sama sebi namen.

 

Gorazd Trušnovec

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell