Iz tiskane izdaje

64. Berlinale

E03042014-Berlinale1-s

 

Simon Popek

 

 

Začnimo kar brez običajnega pritoževanja nad kakovostjo uradnega programa Dietra Kosslicka in vžgimo naravnost: če bom letos videl boljši film od Linklaterjeve mojstrovine Fantovska leta (Boyhood, 2014), bom zelo, zelo presenečen. Film Fantovska leta se je po premieri na Sundancu znašel v uradnem Berlinalu (kar je redkost) in potem celo odnesel nagrado, Linklaterja pa so razglasili za najboljšega režiserja.

Preberi več...

 

Bledi raj

rsz na-morje-02

 

Carlos Pascual, prevod: Mojca Medvedšek

 

Film Na morje! (Alamar, 2009) mehiškega režiserja Pedra Gonzáleza-Rubia ima vse potrebne sestavine, s katerimi si je pridobil status ljubljenčka mnogih neodvisnih mednarodnih filmskih festivalov: gre za takorekoč neznanega avtorja in marginalno kinematografijo, govori o odnosu očeta in sina, vsebuje multikulturne elemente, zaslepljujoče lepo, tropsko, neokrnjeno naravo ...

Preberi več...

 

Prgišče karlovarskih priporočil

47 KVIFF vstup do Termalu2

 

47. Mednarodni filmski festival Karlovy Vary (29. junij–7. julij 2012)

 

 

Gorazd Trušnovec

 

 

Za vse, ki jih zanimajo kinematografije držav izza nekdanje železne zavese, ostaja karlovarski festival prvorazredni letni dogodek – »veliki trije« festivali A kategorije v dobršnem delu povsem ignorirajo filme avtorjev srednje in vzhodne Evrope, ki jim je tu posvečena še posebna pozornost.

Preberi več...

 

»K filozofiji fotografije« Viléma Flusserja

rsz flusser small-x

 

Anja Naglič

 

Fotografija je »z aparati ustvarjena in distribuirana, letaku podobna podoba«, aparat je »igrača, ki simulira mišljenje«, fotograf je »človek, ki se trudi postaviti v podobo informacije, ki v programu fotoaparata niso predvidene«, informacija je »nepričakovana kombinacija elementov« – to je nekaj definicij iz Leksikona pojmov, s katerim se konča dobrih 90 strani obsegajoča knjižica K filozofiji fotografije (Für eine Philosophie der Fotografie) Viléma Flusserja.

Preberi več...

 

Rdeči čeveljci in Črni labod

rsz black-swan-1024 114060k

 

Matic Majcen

 

Darren Aronofsky v svojih intervjujih poudarja, da film Rdeči čeveljci (The Red Shoes, 1948, Michael Powell in Emeric Pressburger) pri ustvarjanju mojstrovine Črni labod (Black Swan, 2010) nanj »ni vplival«, a vzporeden ogled obeh odkrije mnoge motivične in estetske podobnosti, ki so kar preveč očitne, da bi lahko bile naključne. Mar Aronofsky skozi patološko samoprepričevanje tako kot njegova junakinja tudi sam drsi v psihično nestabilnost? Presodite sami.

Preberi več...

 

Zasledovanje parodije v Zasledovalcu – med komiko in kritiko

r-chaser-1s

 

Katja Čičigoj 

 

Celovečerni prvenec južnokorejskega režiserja Na Hong-jina Zasledovalec (Chugyeogja, 2008), ki je obkrožil festivale in požel kar nekaj nagrad, smo zasledili že na lanskem LIFF-u v sekciji Ekstravaganca; ta umestitev ne bi mogla biti primernejša – film ni le še eden v vrsti ekstravagantnih, osvežilnih prenosov holivudskih akcijskih in detektivskih žanrov na južnokorejska tla, ki zadnja leta navdušujejo svetovna občinstva; njegova ekstravagantnost je veliko globlja.

Preberi več...

 

Semantika, začetni tečaj

ws-policijski-pridevnik-02

Etika in zakon po romunsko

 

 

Špela Barlič

 

 

 

 

Še desetletje nazaj bi si bilo težko zamisliti, da bo v obrobni vzhodnoevropski državi z do tedaj mednarodno neprepoznavno kinematografijo v pičlih nekaj letih zrasla močna generacija mladih režiserjev, ki bo Romunijo trdno zasidrala na cinefilskem zemljevidu.

Preberi več...

 

Sladka strast periferije

rsz zsk-121 16 04

Amir Muratović – Enciklopedija Ivice Matića

 

Gorazd Trušnovec

 

»Ogromna poljana, po kateri hodi v oddaljenosti suha silhueta s stativom, filmski Don Kihot, ki počne vse sam, navdušenec, ki ga preprosto moraš imeti rad,« tako je v Slovenski kinoteki maja 2011, skoraj natanko 63 let po rojstvu Ivice Matića, v okviru retrospektive svojih filmov, ki je vključevala tudi filme, pri katerih je zgolj tako ali drugače sodeloval, Karpo Godina označil pri nas (danes) premalo poznanega sarajevskega cineasta.

Preberi več...

 

Lyncheva glasbena muza

rsz julee-cruise-630-75

Pogovor z Julee Cruise

 

 

Gregor Bauman, foto: Darja Šter

 

 

Julee Cruise se bo težko znebila označevalca Twin Peaks; slutiti je, da si tega niti ne želi ali da se je sprijaznila z njim.

Preberi več...

 

Technotise – Edit in jaz

rsz edit8

 

Uroš Šetina

 

 

Celovečerni animirani filmi so bili v preteklem stoletju izjemna redkost. Sploh če primerjamo število vsakoletnih premier lokalnih kinematografov z igranimi filmi. Razlog tiči v naravi animacije, ki zahteva ogromno časa in posledično denarja, ki sta potrebna ne glede na tehniko.

 

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja12345678910NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell