Iz tiskane izdaje

"Očitno nikoli niste bili trinajstletno dekle"


ws-0-house of cards1

Bojana Bregar


Zlo za petami (It Follows, 2014, David Robert Mitchell)




»Prepričajo te, da se odpoveš svojemu otroštvu za nič,« razlaga čedni fant z bazena dekletu, ki v kopalkah sedi poleg njega v prijetnem nočnem hladu poznega poletja in ga posluša, kako ji razlaga o mitu najstništva. In čaka, da jo bo poljubil. Nedaleč stran, v hiši njegovih staršev, njuni prijatelji plešejo, pijejo, kadijo. Še preden bo konec te noči, jo bosta že pogrešala.


Preberi več...

 

Socialistično romantične bele noči


Bojana Bregar


ws-0-house of cards1

Poštarjeve bele noči (Belje noči poštalona Alekseja Trjapicina, 2014) se začnejo z bližnjim posnetkom družinskih fotografij, ki ležijo na pisanem plastičnem prtu na kuhinjski mizi. Za mizo sedi Ljohka, postaven mož kakšnih petdesetih let. Njemu pripada zgodovina s fotografij. Razlaga, kako danes živi sam, ker mu je zaradi alkoholizma zakon šel po vodi. Vseeno ni videti pretirano nesrečen. Živi v vasi, vsak dan se zbudi, si skuha čaj in potem raznaša pošto.

Preberi več...

 

Oblast v seriji Hiša iz kart

ws-0-house of cards1

Pia Brezavšček in Jernej Kaluža

 

 

Format televizijske serije je posebej prikladen za prikaz delovanja oblasti v vsej njeni kompleksnosti in konkretnosti. Toda zakaj se oblast pusti »podrediti« in vizualizirati prav serijam? Najsplošnejši odgovor, ki pa še ni zadosten, se skriva v dolžini: serije imajo za razliko od filmskega formata dovolj časa za prikaz razvejanosti oblasti. Čeprav se zgodba v serijah običajno odvija časovno linearno, serija kot celota tvori neko nelinearno in onkrajčasovno mrežno strukturo ponavljajočih se odnosov.

Preberi več...

 

Avtošola

w avtosola-04-l

Avtošola: Zapelji me v Paniko, če že, lepo prosim! 

 

 

Mateja Valentinčič

 

 

»Jože, jst mam tebe dost!« slišimo ženski glas v offu filma Avtošola (2014, Janez Burger), medtem ko je v velikem planu obraz moškega z idiotskim izrazom. Tudi za film kot celoto se zdi, kot bi kdo rekel: »Pa naredimo idiotski film z idiotskimi liki za idiote, ki v tej idiotski državi plačujejo RTV-naročnino!«

Preberi več...

 

Pomen multimedijske produkcije za slovenski izobraževalni sistem

IAM-2014n

 

 

Dr. Srečo Zakrajšek, IAM Visoka šola za multimedije, Ljubljana

 

 

 

Multimedijska produkcija je področje, ki danes presega po obsegu, predvsem pa po pomenu večino klasičnih produkcij, zato ji je treba tudi v izobraževanju nameniti zelo pomembno mesto – kot osnovno ali dopolnilno izobraževalno dejavnost programov na vseh ravneh izobraževanja.

Preberi več...

 

Inferno

inferno-07-lInferno in spust v deseti krog pekla slovenskega filma

 

Andraž Jerič

 

Nekje na spletu obstaja videoposnetek, v katerem študentje AGRFT sprašujejo naključne mimoidoče na Tromostovju po njihovem mnenju o slovenskem filmu (gre za kratek študijski film Slovenski filmi so zanič [2012, Nejc Levstik]; op. ured.). Odgovori so pričakovani: slovenski film je zamorjen, depresiven, v njem se nič ne dogaja, je le beden poskus posnemanja – skratka, slovenski film je skoraj po pravilu slab.

Preberi več...

 

P(r)oučevanje filma na univerzi

rsz logo-um-feriFERI, Univerza v Mariboru

 

Epistemološki okviri in spremembe p(r)oučevanja filma na univerzi

 

 

Dr. Melita Zajc, docentka za medijske komunikacije

 

Preberi več...

 

Benetke 2014

0-Manifesto 71MIACa

Barberova programska konsolidacija

 

 

71. Mostra Internazionale d'Arte Cinematografica (27. 8.–6. 9. 2014)

 

 

Simon Popek

Preberi več...

 

Film Noe in njegovo biblično ozadje

 w-noah-movie-2014-russell-crowe

 

Benjamin Siter in Matjaž Črnivec

 

 

Na film Noe (Noah, 2014, Darren Aronofsky) je bilo s krščanske strani slišati precej kritik in verjetno je prav vsa ta publiciteta pripomogla, da je film doživel precejšen ekonomski uspeh. Eden od slovenskih krščanskih medijev ga je označil za »katastrofo«. 

Preberi več...

 

Django brez okovov

w-Django-05

 

Zoran Smiljanić

 

 

Filmi Quentina Tarantina nimajo nobene zveze z resničnim življenjem. Realizem, verodostojnost in kredibilnost so mu deveta skrb, na napake, nedoslednosti in nesmisle se gladko požvižga. On komunicira le z drugimi filmi. Upošteva le realnost, ki je nastala v fiktivnih svetovih drugih filmov, režiserjev in žanrov.

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja12345678910NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell