Alternativna distribucija: 13. Grossmannov festival fantastičnega filma in vina
Organizatorji Grossmannovega festivala so imeli letos ogromno smole z dogajanjem okrog napovedanega osrednjega gosta Georgea A. Romera. Nekaj, kar je sprva kazalo na enega nespornih vrhuncev že tako impresivne trinajstletne zgodovine festivala, se je po zaskrbljujoči...
Tabor Film Festival 2017: Grajski bal brez visokih pet
Malo nad naseljem Desinić – rojstnim krajem Veronike Deseniške – se vrh griča bohoti grad, v katerem je zlatolaso dekle zaradi nesrečne ljubezni do Friderika II. Celjskega, kljub oprostilni sodbi sodnikov, v sodu vode utrpelo svoje zadnje trenutke tuzemskega sveta....
Cannes 2017: Druga stran paradiža
Pravi, avtentični obraz Cannesa sem spoznal šele po dvajsetih letih obiskovanja proslule jet-set metropole z Azurne obale, v času, ko sem bil zaradi naraščajočih cen prenočitve prisiljen poiskati nastanitev višje od rue Antibes in onstran regionalne ceste, tamkajšnje...
63. Oberhausen: Družabna omrežja pred internetom
Dziga Vertov naj bi med prikazovanjem socialističnih agitpropovskih filmov v odročnih delih Rusije opazil, da tamkajšnje občinstvo – večinoma nepismeno – pripovedim celovečernih filmov ni zares sledilo, saj niso razumeli niti pripovedi ali prostora dogajanja niti...
Glawogger, Seidl, Geyrhalter … in 20. Diagonala v Gradcu
Tako kot Festival slovenskega filma tudi graška Diagonala – festival avstrijskega filma letos praznuje svojo dvajsetletnico. Program jubilejne izdaje je bil obsežen in raznolik: v šestih dneh je bilo prikazanih 191 filmov – povečini seveda najnovejših avstrijskih...
Berlinale 2017: Buržoazni feminizem in cinematičnost transspolnosti
The Party (2017, Sally Potter) V filmskem opusu Sally Potter je na prvi pogled težko najti rdečo nit, vsaj v tematskem smislu: Orlando (1992) je teatralna postmoderna priredba istoimenskega romana Virginie Woolf o elizabetinskem plemiču, ki ostane mlad(a) vseh...
Eksperimentalni kratki v Rotterdamu
Četudi se o njem v medijih, namenjenih splošnemu občinstvu, piše manj pogosto, je posebnost mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu tudi njegov program kratkih filmov. Že takoj na začetku je treba poudariti, da v tem smislu ne gre za običajen program: ne le, da...
Rotterdam 2017: Ustvarjalna mladina se vrača
Zdaj lahko že trdimo, da se je strategija novega programskega direktorja festivala Bera Beyerja, ki je mandat nastopil lani, izplačala, vsaj kar se tiče profiliranja in dviga kvalitete tekmovalnega programa, ki v Rotterdamu nikoli ni bil obiskovalčeva prva izbira....
Berlinale 2017
Berlinale ostaja nerešljiva uganka za običajnega festivalskega popotnika, to je festival s težko premostljivo oviro, ki jo vse prevečkrat predstavlja nepregledna količina festivalske ponudbe (preko štiristo celovečernih filmov). Slednja mehča fokus in zamegljuje...