Vizualni esej: »Ženska« gesta
Ženske avtorice, ženske režiserke svoje pomembnosti ne dolgujejo militantnemu feminizmu. Bolj je pomemben način, na katerega so producirale inovacije v filmu teles – kakor da bi morale ženske osvojiti vir svoje drže in temporalnosti, ki jim ustreza kot individualna...
Vizualni esej: Karpo Godina v filmskem arhivu
Ekipa revije Ekran se je s starosto jugoslovanskega in slovenskega filma Karpom Godino sprehodila skozi filmski arhiv Slovenske kinoteke v bivšem podzemnem jedrskem zaklonišču v Gotenici na Kočevskem. Prešernovega (2006) in Badjurovega (2013) nagrajenca smo prosili,...
Vizualni esej: Voda bo odnesla ali vlažno močvirje sodobnih krimi-serij
V filmu Kitajska četrt (Roman Polanski, 1974), ki ima vse nastavke tega, kar danes poznamo kot »družinski noir«, kriminalno ozadje kroji oskrba mesta Los Angeles s pitno vodo. Nenavaden podzaplet je v zgodbo vnesel fiktivno, a prepričljivo prisotnost temeljne...
Intervju: Janez Burger
“Film je orožje, če ga znaš uporabiti” Janez Burger je po študiju režije na praški FAMU stopil na filmsko prizorišče s celovečernim nizkoproračunskim prvencem V leru (1999) in takoj navdušil: ta zabavni in nepretenciozni film (mišljeno pozitivno oziroma po SSKJ:...
Prijazni diktator in omehčani ljubitelj kontrole
S festivalskima direktorjema, letos preminulim Hansom Hurchem in Simonom Popkom, smo primerjali njuno delo in dva filmska festivala, ki nosita ime sosednjih glavnih mest – dunajski Viennale in ljubljanski Liffe. Festivala sta si prav v slogu vodenja in načinu izbire...
Ivan Marinček ‒ Žan in njegovi primati
Snemalec, direktor fotografije ‒ ta morda nekoliko ponesrečeni, povprečnemu filmskemu gledalcu pa tudi prejkone nerazumljiv naziv za avtorja vizualne podobe filmskega dela ‒ po navadi ostaja v ozadju, v tisti anonimni in pisani gruči ustvarjalcev, skritih za...
Intervju: Sonja Prosenc
»Za razliko od filma Drevo, ki je bil zelo statičen, pravzaprav zakoreninjen kot drevo, bo Zgodovina ljubezni precej bolj fluidna.« Kratka filma Jutro (2012) in Impromptu (2015), dokumentarec Mož s krokarjem (2012) in celovečerni prvenec Drevo (2013) so le nekateri...
Vroče želje jugovzhodne Azije v Winterthurju
Letošnji program festivala kratkih filmov v Winterthurju je prinesel bogat nabor del, ki jih je običajno zelo težko videti kjerkoli drugje v Evropi – kratke filme iz jugovzhodne Azije, ki naslavljajo telesnost in erotiko, mladost, družino, revolucijo in druge...
Skozi čas in nazaj
Festival znanstvene fantastike v Trstu, 31. oktober do 5. novembrer 2017 Letošnji tržaški festival znanstvene fantastike je bil osemnajsti po vrsti, odkar so ga ponovno zagnali leta 2000, po sedemnajstih letih premora. Redni obiskovalci smo na začetku nekoliko...