Članki | Revija Ekran

Rojen, ne narejen

Najprej povsem zunanja, zapovrh pa še »nekorektna« opazka: Iztrebljevalec 2049 (Blade Runner 2049, 2017, Denis Villeneuve) se bolje gleda kot piratska kopija s kakšnega obskurnega spletnega mesta kot pa na velikem platnu velikega kina! Kot bi se v očišče, ki zre v to...

Se je zgodilo nemogoče?

Najzanimivejše analize prvega Iztrebljevalca (Blade Runner, 1982, Ridley Scott), vsaj v mojih očeh, slonijo na branju Descartesa, prav kolikor izpostavijo Descartesove slavne besede, ki jih rahlo posmehljivo izgovori replikantka Pris: »Mislim, torej sem.« Opaziti...

“Delate lahko tudi v Nemčiji!”

Valeska Grisebach se s filmom Vestern (Western, 2017) na filmska platna vrača po enajstletnem premoru. Leta 2006 so jo ob drugem filmu Hrepenenje (Sehnsucht, 2006) kritiki označili za eno najvidnejših predstavnic druge generacije berlinske filmske šole, torej za...

Vztrajanje v drugosti

Kaj je domotožje? Vprašanje brez odgovora, ki tiho izzveni za robove rdečih streh, čez rob vasi, v bodičasto, brezmejno pustinjo Divjega vzhoda. In prav v tem izzvenu se, v ideji in formi, izgrajuje novi film nemške režiserke Valeske Grisebach Vestern (Western, 2017):...

Najboljši filmi v 2017

Najboljši filmi preteklega leta po izboru filmskih kritikov, kuratorjev in režiserjev. Tina Bernik Mati! (Mother!, 2017, Darren Aronofsky) Brez ljubezni (Neljubov, 2017, Andrey Zvjagincev) Lady Macbeth (2016, William Oldroyd) Ubijanje svetega jelena (The Killing of a...

Aktualna številka

Tema Ingmar Bergman
Slovenski film pogovor z Uršo Menart in Dušanom Kastelicem
10 let Kinodvora na prelomnici
Intervju Ruben Östlund, Fabrice Du Welz
Nuri Bilge Ceylan Čehov v turškem filmu