Čudovito čudenje čudnemu svetu
Vprašanje o neskončnosti je ultimativno vprašanje, ki je prispevalo k vzniku starogrškega »logosa« – zmožnosti človeka, da svobodno od mitov in bogov motri, razmišlja in se izreka o sebi in svetu. Jonski naravoslovci, ki veljajo za začetnike filozofije, so si ga...
Ekstraserijska edicija Otoka
Kino Otok – Isola Cinema I 26. – 30. avgust 2020 Ko je letošnjo pomlad še nedolgo nazaj povsem zaustavila svetovna pandemija, je tradicionalno filmsko druženje na izolskih plažah in trgih za nekaj časa zaplulo v negotovo prihodnost, a se je datum letos že šestnajste...
Človek s senco
O filmih Eme Kugler bi brez dvoma lahko zapisali, da že od vsega začetka njenega ustvarjanja prelamljajo s tradicijo literarnega in gledališkega v slovenskem filmu; namesto tega ustvarjajo samosvojo, avtonomno filmsko govorico, ki temelji na vizualnem, na tistem, kar...
Mama je ena sama
Za film Moj jutranji smeh (Moj jutarnji smeh, 2019, Marko Djordjević) so srbski mediji novembra lani na Festivalu avtorskega filma v Beogradu zapisali, da se je vzel od nikoder, pa je občinstvo vseeno navdušil bolj kot katerikoli film v zadnjih letih. Kaj so s tem...
Presnemavanje Cornwalla
Angleška obalna mesteca so točke, kjer izginjajoči načini življenja trčijo ob družbene prakse prihodnosti, kjer so lokalne značilnosti podvržene nenehnim zunanjim pritiskom in kjer britanska imperialistična preteklost sreča brexitovski protekcionizem. V enem tovrstnih...
Intervju: Shengze Zhu
"Vse je politično, še posebej v državi, kot je Kitajska!" Pogovor s Shengze Zhu, režiserko zmagovalnega filma 48. rotterdamskega filmskega festivala Shengze Zhu je kitajska režiserka in producentka mlajše generacije, rojena leta 1987, ki zadnja leta prebiva v ZDA....
Strma in trnova pot do mariborske filmske scene
Filmsko društvo Film Factory v Mariboru skozi izobraževalni in povezovalni program Projektor ustvarja strokovno okolje, namenjeno profesionalizaciji vzhodnoslovenskih avdiovizualnih ustvarjalcev in producentov. Filmska scena je v Sloveniji že nekaj časa zelo...
(Anti)junakinje feminističnega boja
Osrednja tema miniserije Mrs. America (2020) – feministični boj v ZDA, ki mu je uspelo v sedemdesetih letih 20. stoletja prodreti v mainstream politiko – bi bila zanimivo in predvsem poučno gledanje v kateremkoli obdobju, a kolesje časa je s svojim občutkom za...
Dokumentaristična kritika v času konca
Na 22. Festivalu dokumentarnega filma je bilo mogoče videti tudi dva izdelka, ki se, splošno rečeno, ukvarjata z ekološkima temama. Zemlja (Erde, 2019) avstrijskega režiserja Nikolausa Geyrhalterja prikaže, kako človek v današnji dobi antropocena prestavi več zemlje...
Struktura predmestja
Zgodovina filma pozna kar nekaj poskusov realističnega prikaza življenja v getu. Z realizmom ne mislimo zgolj odslikavanja družbenih odnosov, temveč tudi prikaz strukture občutenja, ki nastaja v tovrstnih miljejih. Med najbolj znanimi so pri nas najbrž ameriški Fantje...