Članki | Revija Ekran

Priznanje revije Ekran: Marcel Štefančič jr.

Priznanje revije za film in televizijo Ekran prejme letos za svoje kritiško, teoretsko in zgodovinopisno delo o slovenskem in svetovnem filmu eden najvidnejših in najproduktivnejših slovenskih filmskih kritikov Marcel Štefančič jr. Njegovo delo, ki se odlikuje z...

Ko(z)mični detektiv

Ko inšpektor Van der Weyden in njegov pomočnik Carpentier v prvem delu prve sezone Dumontove serije P’tit Quinquin (Bruno Dumont, 2014) v bunkerju, zgrajenem v drugi svetovni vojni, najdeta mrtvo kravo, na kateri je človeška kri, Carpentier zgroženo komentira, da je...

Razglednice

Lep pozdrav iz sosednje Hrvaške! Razglednice/Kartoline Igor Bezinović, Hrvoslava Brkušić, Katerina Duda, Ivana Pipal, Ante Zlatko Stolica, Darovan Tušek, Hrvaška, 2019 Dokler ne najdejo kakšnega še starejšega primer(k)a, velja, da naj bi najstarejšo razglednico na...

Fragmenti o Zami Lucrecie Martel

I. Pred Zamo (2017) je bil El Eternauta: veliki, nedokončani projekt Lucrecie Martel. Oesterheldov politični znanstvenofantastični strip iz petdesetih let, ki ga je za podlago v scenariju filma Invazija (Invasión, 1969, Hugo Santiago) vzel tudi Jorge Luis Borges. Za...

Dnevnik vaškega Taksista

Paul Schrader je leta 1972 kot mlad filmski kritik (in diplomirani teolog) objavil odmevno teoretsko delo Transcendental style in Film. V njem je na primeru Carla Dreyerja, Yasujira Ozuja in Roberta Bressona razvil misel o spiritualni razsežnosti sodobnega filmskega...

Peele, da te kap

Jordan Peele je leta 2017 s filmom Zbeži!(Get Out) postavil nov mejnik v t. i. black horrorju, podžanru grozljivk, v katerih so v ospredju temnopolti in ki tako ali drugače kažejo na določene aspekte rasne problematike v ZDA. Navdušenje nad grozljivim, ki se vpenja v...

Kino Ekran #16: Jezdec

Balada o konjih in ljudeh Rubrika Kino Ekran v torek, 16. aprila, ob 20. uri na kinotečno platno prinaša enega najboljših, pa tudi najlepših filmov preteklega leta. Jezdec (The Rider, Chloé Zhao, 2017), sodoben odmev zgodovine Divjega zahoda in pristen prikaz...

Intervju: Urša Menart

»Včasih te kake stvari skozi humor lahko veliko bolj zabolijo« Urša Menart je ena dejavnejših režiserk mlajše generacije. Polnokrvna Ljubljančanka, urbana kolesarka, ljubiteljica hip-hopa, Todda Haynesa in Virginie Woolf je nase opozorila že v času študija s kratkim...

Čudaškost, ki je ni mogoče pofurati

Deveti razred (Eighth Grade, 2018, Bo Burnham) je eden najbolj cringey filmov, posnetih o najstnikih. Kar pomeni, da čudaškosti in nelagodnosti adolescence ne estetizira v kul hipstersko pozicijo in zavestno furanje marginalne identitete, ampak ju prikaže v njuni...

Črna koža, bele maske

V preteklem letu sta kar dva režiserja svoji politični filmski pripovedi zasidrala okoli osrednjega motiva uprizarjanja »belskega glasu«, ki ga afroameriški liki uporabijo za zavajanje tistih na drugi strani telefonske linije. V Oprostite, ker vas motim (Sorry to...

Aktualna številka

Harmony Korine enfant terrible ameriške kinematografije
intervjuji Takashi Miike, Kevin Jerome Everson, Edith Scob
Phoebe Waller-Bridge Dekle, ki bo pokvarilo Bonda
TV serije Černobil, Prestar, da bi umrl mlad, Gentleman Jack
gledalčeva sekvenca sprehod dveh nun skozi filmsko zgodovino